درخواست از استاندار جهت دریافت حق شهرداری رشت از وزارت کشور

0 57

در جلسه علنی شورای شهر رشت از عدم پرداخت حق شهرداری رشت در موضوع ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی بر اساس ماده ۲۳ جرائم راهنمایی و رانندگی انتقاد و به ورود جدی استاندار گیلان به این مهم جهت دریافت مطالبات شهردار رشت تأکید شد.

عصر کاسپین/ رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در یک‌صد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به‌ روز احسان و نیکوکاری اظهار کرد: افرادی که به لحاظ مالی از بضاعت خوبی برخوردار هستند باید به افراد نیازمند جامعه یاری برسانند.

سرانه فضای سبز رشت کمتر از شهرهای کویری

احمد رمضانپور با اشاره به‌پیش رو بودن هفته درختکاری افزود: جای تأسف است که با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی در شهر رشت و گیلان، سرانه فضای سبز این شهر و استان نسبت به شهرهای کویری کشور کمتر است و متأسفانه ما نتوانستیم از ظرفیت آب و هوایی به‌خوبی بهره‌مند شویم و ان شاالله با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بتوانیم از این موهبت الهی بیشتر بهره‌مند شویم.

فعالیت ۴۵ دوربین ثبت تخلف در رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهر رشت جزو محدود شهرهای کشور است که دارای کد گذرواژه از ناجا هستند، اظهار کرد: مرکز کنترل ترافیک رشت در ابتدا فعالیتش را با هفت دوربین ثبت تخلف فعالیت آغاز کرد و در حال حاضر نیز تعداد ۴۵ دوربین در سطح شهر رشت نصب و مشغول فعالیت هستند که تعدادی از آن‌ها مربوط به ثبت تخلفات رانندگی و تعدادی نیز نظارتی هستند و می‌توانیم از طریق آن‌ها در زمان وقوع بحران‌هایی ازجمله بارش شدید برف و غیره به بررسی مشکلات و رفع آن‌ها بپردازیم.

اسماعیل حاجی پور با تأکید بر اینکه باید نسبت به حفظ و نگهداری این دوربین‌ها تلاش شود، افزود: کل مبلغ جرائم ثبت‌شده از تاریخ اول تیرماه سال ۹۷ تا ۳۰ بهمن سال ۹۹ بالغ‌بر ۲۹ میلیارد تومان بوده که سهم شهرداری رشت از آن، هفده میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان است اما مبلغی که تاکنون از این بابت و بر اساس ماده ۲۳ جرائم راهنمایی و رانندگی به‌حساب شهرداری رشت واریزشده ۴۹۱ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه از محل ثبت این تخلفات باید ۴۰ درصد به‌حساب شهرداری رشت واریز شود، تصریح کرد: پس از پیگیری‌ها به بنده اعلام کردند که این پول‌ها به‌حساب خزانه و پس‌ازآن به وزارت کشور واریز می‌شود و وزیر کشور مختار است تا آن را از طریق استانداری توزیع کند و انتظار داریم استاندار گیلان حق شهرداری رشت را دراین‌باره پیگیری کند‌.

بی‌نتیجه ماندن قرارداد همکاری شهرداری رشت و قرارگاه خاتم

وی به انعقاد قرارداد همکاری مابین شهرداری رشت و قرارگاه سازندگی خاتم اشاره کرد و افزود: متأسفانه تنها شهری که هنوز موفق نشده است از نعمت حضور قرارگاه خاتم بهره‌مند شود رشت است و یک سال از زمان انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداری رشت با این قرارگاه سپری‌شده اما تاکنون هیچ اقدامی مشاهده نشده و حتی یک پروژه‌ای که سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم در جریان سفر به رشت، اعلام کرد به‌طور رایگان در شهر رشت اجرایی می‌کند نیز تاکنون بدون نتیجه باقی‌مانده است و شهردار رشت باید دراین‌باره با جدیت ورود کند.

حاجی پور با اشاره به اینکه تأسیس شرکت تعاونی سهام خاص شهرداری رشت تاکنون به نتیجه نرسیده، بیان کرد: از شهردار رشت انتظار دارم دراین‌باره به‌طورجدی پیگیری شود.

اعضای شورای شهر رشت در این جلسه با افزایش حداکثر ۲۰ درصد نرخ کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۰ موافقت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + دو =