دستگیری حفاران میراث فرهنگی و پلمب مرکز کاشت مو در تالش

0 38

فرمانده انتظامی تالش از دستگیری ۲ حفار میراث فرهنگی خبر داد و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، یک مرکز کاشت مو را به دلیل نداشتن مجوز و صلاحیت حرفه‌ای تعطیل کرد.

عصر کاسپین/ فرمانده نیروی انتظامی تالش مقابله با قاچاق میراث فرهنگی را از وظایف این نیرو عنوان کرد و گفت: ماموران پاسگاه انتظامی بخش اسالم، در پی دریافت خبر حضور قاچاقچیان میراث‌فرهنگی و آثار باستانی در منطقه، روز گذشته ۲ نفر را در حین حفاری یک منطقه باستانی دستگیر کردند.

سرهنگ حسین جمال دار افزود: متهمان برای کشف عتیقه ‌جات چاله ای به عمق ۲ متر حفر کرده بودند و در بازرسی از محل حفاری، چهار عدد بیل، تیشه، کلنگ و مقداری طناب کشف شد.
وی با اعلام اینکه متهمان ۳۳ و ۵۸ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند افزود: میراث فرهنگی جزئی از تاریخ این سرزمین است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

تعطیلی مرکز غیر مجاز کاشت مو در تالش

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش روز دوشنبه از تعطیلی یک مرکز کاشت مو به علت نداشتن صلاحیت فردی متصدی مرکز و مجوز فعالیت خبر داد.

دکتر بختیار حیدرنیا در این باره گفت: روز گذشته طی بازدید تیم بازرسی شبکه بهداشت و درمان تالش، فعالیت این مرکز کاشت مو تهدیدی علیه سلامت عمومی عنوان شد و بلافاصله به پلمب مرکز اقدام شد.

او ادامه داد: پرونده مرکز کاشت مو برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد و مردم قبل از مراجعه به مراکز پزشکی و زیبایی، از اصالت و رعایت مسائل بهداشتی در آن اطمینان حاصل کنند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 10 =