صادرات غیرنفتی از بندر آستارا ۹۰ درصد رشد یافت

0 59

استاندار گیلان از رشد ۹۰ درصدی صادرات غیرنفتی از بندر آستارا خبر داد و گفت: صادرات غیرنفتی ۷۲۰ میلیون دلاری برای سال ۱۴۰۰ در گیلان هدف‌گذاری شد.
عصر کاسپین/ ارسلان زارع‌ در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان با حضور مقامات کشوری و استانی در سالن همایش بانک ملی ضمن تبریک مبعث رسول اکرم(ص) اظهار داشت: تاجران، بازرگانان و دست‌اندرکاران امر تولید و صادرات همواره در جوامع مورد تکریم هستند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: اقداماتی همواره در راستای استمرار و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار جهش تولید انجام شد و توفیقات به‌دست آمده در زمینه صادرات غیرنفتی نیز در سایه تلاش و مجاهدت‌های دست‌اندرکاران امر صادرات بوده است.

زارع صادرکنندگان و فعالان این عرصه را قهرمانان افتخارآفرین دانست و ابراز داشت: فعالان عرصه صادرات با تحمل تمام فشارهای تحریمی، چالش‌ها و موانع موجود اما در این عرصه کمر خم نکردند و به این وظیفه ملی و دینی به‌شایستگی عمل کردند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: ما با تقویت و توسعه پیوندهای اقتصادی با کشورهای هدف در راستای کاهش فشارهای دولت‌ استکبار می‌توانیم بیش از امسال و سال‌های گذشته موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی و تحقق صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری امسال در گیلان خاطرنشان کرد: البته به همین میزان نیز قانع نیستیم زیرا گیلان ظرفیت‌های ارزشمندی در ابعاد گوناگون دارد و از منابع انسانی توانمندی برخوردار است.

استاندار گیلان از هدف‌گذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی برای سال ۱۴۰۰ در گیلان خبر داد و گفت: بیش از ۳۲ هزار فرم CT3 در طول ۱۱ ماه گذشته با مشارکت اتاق بازرگانی صادر شد و در این راستا باید از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز بیش از پیش استفاده کنیم.

زارع به ضرورت فعال‌تر شدن میز دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان و فراهم‌سازی بستر آن اشاره و بیان کرد: رشد ۹۰ درصدی صادرات غیرنفتی و کالا از بندر آستارا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل تلاش تجار، بازرگانان، همکاری‌های خوب گمرک، بنادر، مرزبانی و دیگر دستگاه‌ها است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان نقش محصولات کشاورزی در توسعه صادرات استان را قابل توجه دانست و گفت: در این حوزه، ارائه تسهیلات حمایتی، تولید کالاهای‌ صاررات‌محور، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و برندسازی می‌تواند موجب استمرار و تحقق اهداف‌مان شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از خام‌فروشی محصولات نیز از اهداف دولت بوده است تصریح کرد: تولید کالاهای صادرات‌‌محور و رقابت‌پذیری بیشتر آنها با کالاهای منطقه و همچنین عملیاتی کردن برخی زیرساخت‌های لازم از جمله احداث پایانه‌های صادراتی ضمن ارتقاء سهم محصولات و تامین ارز مورد توجه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =