عدم رعایت اصول فنی در ساخت و سازهای غیرمجاز رشت؛ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پاسخگو باشند

0 31

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به خطر عدم رعایت اصول شهرسازی در ساخت و سازهای غیرمجاز سطح شهر و روستاها گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها طبق قانون باید پاسخگو باشند.

عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی صبح امروز در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان رشت اظهار داشت: هر موضوعی اگر به‌صورت کارشناسی مورد تحلیل قرار نگیرد، تصمیمات آن نیز کارساز نخواهد بود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ورود غیربومی‌ها به استان گیلان به‌دلیل مسائل مختلف افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: در همین راستا متاسفانه بعضی کشاورزان با توجه به هزینه‌های سنگین مراحل کاشت، داشت و برداشت و قیمت برنج به‌ناچار اراضی کشاورزی خود را می‌فروشند.

فتح‌اللهی با اشاره به ضرورت فراهم کردن شرایط کار برای کشاورز و کاهش مشکلات این عرصه خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی و حوزه قانونگذاری می‌بایست شرایطی فراهم شود تا انگیزه فروش زمین در کشاورز از بین برود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه عرصه‌ها و اراضی کشاورزی محدود است ابراز داشت: برنج یکی از محصولات استراتژیک محسوب می‌شود اما متاسفانه سالانه چندین هکتار از اراضی سطح استان تغییر کاربری داده می‌شوند و این امر ما را دچار مشکل خواهد کرد.

وی گفت: با ساخت و سازهای غیرمجاز از همان مراحل اولیه اجرای پروژه، زمان پی‌کنی و قبل از اینکه طبقات ساختمان افزایش یابد مقابله شود و با مهندس ساختمان‌ موردنظر باید برخورد شود البته شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و کارشناسان فنی نیز طبق قانون باید پاسخگو باشند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: عدم رعایت اصول شهرسازی، اصول فنی و بهداشتی در ساخت و سازهای غیرمجاز مشاهده می‌شود یا حتی ممکن است این اصول را رعایت کرده باشند اما در حریم جاده اقدام به ساخت و ساز کرده باشند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه دهیاران نیز موظف به همکاری در حوزه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز هستند گفت: ما علاقه‌مند به تخریب نیستیم اما رعایت قانون در اولویت است و از دستگاه‌ها نیز انتظار داریم که در چارچوب قانون وظایف خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در حوزه تخریب حتماً به‌صورت محرمانه به بخشدار مربوطه اعلام شود و برای اجرای احکام و تخریب می‌توانند از روستاهای همجوار امکانات بگیرند و کسانی که پروانه ساخت و مجوز دارند موظف هستند تابلوی نام سازنده و پیمانکار را به‌صورت قانونی جلوی ساختمان نصب کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگ‌سازی و گسترش احترام به قانون در جامعه همچنان نیازمند مشارکت و نقش‌آفرینی رسانه‌ها در این زمینه هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + دوازده =