معاون استاندار گیلان: از ظرفیت موسسه‌های خیریه برای مدیریت چالش‌های اجتماعی استفاده شود

0 34

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بر لزوم شبکه‌سازی موسسه‌های خیریه در راستای هدفمند کردن کمک های خیرین و استفاده بهینه از این ظرفیت در مدیریت چالش‌های اجتماعی و طبیعی تاکید کرد.

عصر کاسپین/ دکتر محمود قاسم نژاد در جلسه شورای مشارکت‌های بهزیستی که برای اولین بار در استان گیلان برگزار شد با تقدیر از نقش آفرینی موثر خیرین و اشخاص حقیقی در ایفای نقش اجتماعی و امور خیریه، اظهار داشت: خیرین به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه محسوب می شوند که فارغ از هر گونه اجباری به دنبال کمک به رفع مشکلات توانخواهان و مددجویان و سایر دغدغه های اجتماعی هستند.

وی با اشاره به سوابق مشارکت های مردمی از ابتدای تاریخ بشریت به ویژه از صدر اسلام تاکنون، خاطرنشان کرد: در کشور ما نهادهای مختلفی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) متولی کمک به افراد نیازمند و توانخواه جامعه هستند که در راستای افزایش کارایی و استفاده بهینه از این سازمان ها، نیازمند ارائه طرحی یکپارچه و قانونگذاری جهت تجمیع ظرفیت ها در امور خیریه است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان شورای مشارکت مردمی بهزیستی را ساختاری جهت سیاستگذاری راهبردی، جلب، جذب و توزیع کمک های مردمی عنوان کرد و افزود: از جمله مواردی که این شورا باید به دنبال آن باشد؛ شبکه سازی موسسه های خیریه در راستای استفاده بهینه از ظرفیت آنها و ارتقاء کارایی اقدامات خیرخواهانه است.

دکتر قاسم نژاد نظارت دقیق بر موسسه های خیریه را از دیگر مباحث مهم در این حوزه ذکر و تصریح کرد: تشدید نظارت بر این موسسه ها و ارائه گزارش سالانه از سوی آنها از جمله مواردی‌ست که می تواند زمینه ساز ارتقاء اعتماد عمومی و افزایش انگیزه موسسه های خیریه فعال باشد.

وی با تاکید بر لزوم نقش آفرینی موسسه های خیریه هنگام بروز بحران های طبیعی و اجتماعی، گفت: با ساماندهی و تجمیع ظرفیت این موسسه ها، باید از ظرفیت آنها در هنگام بروز بحران به صورت هدفمند استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان استفاده موثر از ظرفیت خیرین استان را از دیگر راهبردهای شورای مشارکت های بهزیستی دانست و افزود: باید با اتخاذ تدابیر مناسب در مناسبت های مختلف و جهت رفع مشکلات و دغدغه های اجتماعی از این ظرفیت بهره برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =