معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان خبر داد آغاز طرح سلامت نوروزی از فردا در گیلان

0 37

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ از روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه با هدف ارائه خدمات مطلوب سلامت در اقصی نقاط استان و در جهت توسعه سلامت جامعه و افزایش رضایت شهروندان آغاز خواهد شد.

عصر کاسپین/ دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران درباره نحوه فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت در تعطیلات نوروز، گفت: طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه با هدف ارائه خدمات مطلوب سلامت در اقصی نقاط استان و در جهت توسعه سلامت جامعه و افزایش رضایت شهروندان و جلوگیری از بروز بیماری کرونا و در ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

وی از فعال بودن تمامی مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری و خانه های بهداشت بالای ۲۰۰۰ نفر جمعیت در کل ایام نوروز خبر داد و گفت: بسیاری از مراکز خدمات جامع سلامت پیش از آنکه نقش یک ارائه خدمت در حوادث یا در مشکلات را داشته باشند، بعنوان یک نقطه دیده ور، یک رصد کننده شرایط سلامت جامعه کاربرد دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هر کدام از مراکز خدمات جامع سلامت ما نقش یک پایگاه دیده ور را دارند افزود: خانه های بهداشت روستایی که در مجاورت مراکز خدمات جامع سلامت هستند حتماً باید باز باشند که در صورت نیاز همکاری لازم با پرسنل مراکز جهت ارائه خدمات را داشته باشند.

وی تاکید کرد: مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت باید همچون روزهای عادی، فعالیت ۱۶ و ۲۴ ساعته و عادی را داشته و حضور پزشکان مطابق با برنامه به صورت شبانه‌روزی تنظیم شود.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به فعال بودن کلیه مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات ایام نوروز خاطرنشان کرد: همکاران ما در مراکز به محض اطلاع از مثبت شدن تست کووید- ۱۹ هر فرد از جمعیت تحت پوشش خود باید با فرد مذکور تماس گرفته، از رعایت جداسازی، قرنطینه خانگی ( مستقیم و معکوس)، غیر خانگی اطمینان حاصل نموده و توصیه های بهداشتی مطابق دستورالعمل های ابلاغی را ارائه داده و با اطلاع رسانی به تیم های رهگیری، رصد فعال افراد در معرض تماس نزدیک را انجام دهند.

حیدرزاده تصریح کرد: از آغاز تاکنون طرح شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر سالمندان تعداد ۶۴۹۹۱ نفر سایر افراد رهگیری تماس شده اند.

وی ادامه داد: زنان باردار از جمله گروه‌های پرخطر در دوران همه‌گیری کرونا محسوب می‌شوند که نیاز مضاعف به مراقبت‌های ویژه در ایام تعطیلات نوروز دارند و برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس باید به ‌طور همزمان به فکر سلامت خود و جنین باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =