نقاط جرم‌خیز محلات حاشیه‌نشین گیلان پاکسازی می‌شود‌

0 57

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: پلیس پیشگیری گیلان نسبت به پاکسازی نقاط جرم خیز محلات حاشیه‌نشین اقدام می‌کند.

عصر کاسپین/ سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد درباره اقدامات پلیس در مناطق حاشیه‌نشین اظهار داشت: نیروی انتظامی در راستای وظایف ذاتی و قانونی نسبت به رصد، پیشگیری و کنترل جرایم در سطح محلات به‌ویژه محلات حاشیه نشین اقدام می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان ابراز داشت: یکی از عمده مسائل موجود در محلات حاشیه‌نشین حضور اراذل و اوباش است که در طول سال و به طور مستمر برخورد‌های لازم با اراذل و اوباش صورت می‌گیرد.

سخنگوی فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین این پلیس در تعامل با پلیس پیشگیری (طرح فجر) نسبت به پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح محلات حاشیه نشین اقدام می‌کند.

وی افزود: فرهنگ‌سازی و پیشگیری از الگوبرداری نوجوانان از افراد خلافکار این مناطق نیاز به عزم جدی و برنامه‌ریزی دقیق از سوی دستگاه‌های متولی این حوزه دارد و پلیس نیز به سهم خود می‌تواند با اقداماتی نظیر تهیه مستند از فرجام افراد خلافکار و عواقب اجتماعی و فردی جرم در کاهش آمار ابتلای نوجوانان در مسیر بزهکاری و پیوستن به گروه‌های خلافکار تأثیر مطلوبی داشته باشد.

رسول‌زاده فرساد عنوان داشت: با توجه به اینکه این مناطق با کمبود شدید امکانات رفاهی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سایر موارد مواجه هستند دولت می‌تواند جهت جلوگیری و پیشگیری از بروز احساس محرومیت و نارضایتی جوانان، با افزایش این امکانات در این مناطق در فرهنگ‌سازی این افراد و همچنین جلوگیری از گرایش نوجوانان و جوانان برای ارتکاب بزه و جرم گام‌های موثری بردارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که در این راستا به طور نمونه در برخی از محلات حاشیه نشین اقداماتی توسط سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و گروه‌های جهادی در حال اجرا است.

وی در پاسخ به اقدامات پلیس در حفظ آرای مردم در انتخابات با بیان اینکه ۴ فاکتور اصلی انتخابات شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت است گفت: نیروی انتظامی جهت حفظ امنیت در انتخابات با رصد تهدیدات و آسیب‌های موجود و رصد موارد نارضایتی‌های اجتماعی، صنفی، گروه‌ها و اقشار آسیب‌زا به‌ویژه اراذل و اوباش و برخورد با این افراد اقدامات مستمری داشته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان افزود: همچنین جهت حفظ سلامت انتخابات نیز با رصد کاندیداها و همچنین حامیان مالی ایشان، موارد تخلفات انتخاباتی اعم از تبلیغات پیش از موعد، حیف و میل امکانات دولتی، سوء استفاده از موقعیت شغلی در راستای انتخابات و موارد دیگر اقدامات موثری صورت گرفته است.

رسول‌زاده فرساد افزود: رصدهای مذکور تا پایان انتخابات و اعلام نتایج به صورت مستمر در دستور کار دارد همچنین رصد فضای مجازی در خصوص تحرکات انتخاباتی کاندیداها و حامیان آن‌ها مورد تاکید بوده و به طور مستمر انجام می‌گیرد؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف ضمن اعلام به سلسله مراتب فرماندهی اقدمات قانونی و قضایی لازم با متخلفین صورت می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 6 =