۵۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب به بازار استان گیلان تزریق می‌شود

0 82

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در راستای تنظیم بازار گیلان در بحث میوه و تره بار ۵۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب به بازار استان گیلان تزریق می‌شود.

عصر کاسپین/ محمد فیض در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان گیلان در زمینه میوه‌های سیب و پرتقال استان تولیدکننده نبوده و واردکننده این اقلام است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ابراز داشت: اکنون در ارومیه و مازندران نیز این همه‌ این میوه‌ها همه در انبار بوده و در دست باغدار نیست.

وی با بیان اینکه بخشی از این نابه‌سامانی‌های موجود در بازار به دلالی و سیستم معیوب برمی‌گردد افزود: در هفته‌های گذشته برای تنظیم قیمت میوه و تره بار از رئیس اتحادیه میوه و تره بار کشور دعوت به عمل آوردیم.

فیض با اشاره به اینکه مباحثی را در خصوص تأمین میوه در جلسات برگزار شده مطرح شد گفت: ایشان اظهار داشتند که برای واردات ۳ کشتی موز اقدام شده که به محض ورود وارد استان‌ها می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: سازمان صمت گیلان نیز برای تنظیم وضعیت بازار در زمینه میوه‌های سیب و پرتقال اقداماتی را از هفته گذشته آغاز کرده و با مباشر استانی قراردادهایی را منعقد کردیم.

وی با بیان اینکه بابت خرید سیب و پرتقال مشکلی در استان گیلان وجود ندارد خاطرنشان کرد: برای خرید پرتقال ۵۰۰ تن و برای خرید سیب ۳۰۰ تن برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا آن را وارد چرخه کنیم.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: در کارگروه فرعی تنظیم بازار مباحثی مطرح شده و براساس آن روزانه بازرسان سازمان صمت، اتحادیه و جهاد کشاورزی در بازار قیمتی را تعیین کرده و آن را ملاک بازار قرار دهند.

فیض با بیان اینکه این برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت برای تنظیم بازار است تصریح کرد: در کنار آن طرح‌های نظارتی نیز در حال اجرا است که این بازرسی‌ها به طور روزانه در بازار انجام می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: واحد‌های صنفی باید از میادین میوه و تره بار خرید کرده و با خرید از دلالان سیستم دلالی را پرورش ندهند.

وی با بیان اینکه ملاک قیمت‌گذاری ما بر مبنای خرید از میادین میوه و تره بار است اظهار داشت: دلالان در این چرخه جایی ندارند و لذا واحدهای صنفی با خرید از دلالان با گران فروشی مواجه می شوند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: در شهرستان رشت ۲ میدان بزرگ میوه و تره بار وجود دارد که نه تنها رشت بلکه شهرهای مختلف را برای تأمین میوه پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در بحث زیرساخت‌ها باید اهتمام بیشتری صورت گیرد تا دست دلالان از چرخه تولید تا توزیع قطع شود افزود: در رشت میدان تره باری همچون تهران وجود ندارد که اقلام متفاوت در آنجا متمرکز باشد و قیمت‌گذاری آن‌ها صورت گیرد که در این زمینه دستگاه‌های متولی باید اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 11 =