۵۰ میلیارد تومان به بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده در سیل تالش اختصاص یافت

0 34

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس گفت: ۵۰ میلیارد تومان به بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده در سیل تالش اختصاص یافت.

عصر کاسپین/ حسن محمدیاری درباره بازنگری صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: این موضوع در صحن مجلس مطرح شده اما به دلیل مشخص نبودن منابع مالی آن در زمان دیگری بررسی می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان داشت: مجلس مجوز استفاده دولت از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی را به دولت داد و برای این امر تدابیر نظارتی نیز پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مورد سو استفاده رانت‌خواران قرار گرفت لذا اگر ساز و کار جدیدی برای نظارت بر این امر اتخاذ شود جلوی بسیاری از فسادها در این زمینه گرفته می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس به دنبال نظارت و شفاف‌سازی استفاده از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بوده و در این حوزه حساسیت لازم را به خرج می‌دهد تا زمینه برای سواستفاده سودجویان فراهم نشود.

محمدیاری درباره ناعدالتی صورت گرفته در همسان‌سازی حقوق‌ بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: این موضوع در مجلس مطرح شده و مجلس سعی بر مرتفع کردن این ناعدالتی بوجود آمده در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: در حوزه برقراری عدالت در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی جلساتی برگزار شد و اقداماتی برای حل این مشکل در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال با بیان اینکه در بحث مدیریت بحران برای مناطق حادثه‌خیز بودجه‌ای پیش بینی شده افزود: در سیل اخیر تالش که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به همراه داشت نتوانستیم از منابع ملی برای جبران خسارات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه اخیراً جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه داشتیم گفت: دولت ۱۰۰ میلیارد تومان به حوزه بحران در غرب استان گیلان اختصاص داد اما با توجه به اینکه اوراق قرضه بوده و مربوط به سال ۱۴۰۱ است مقرر شد تا ۵۰ میلیارد تومان آن برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده از سیل تالش در نظر گرفته شود.

محمدیاری درباره سردرگمی‌های ایجاد شده برای مردم در راستای حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت باید زیرساخت‌های مربوط به این امر را فراهم کند افزود: این طرح در ابتدای امر بوده و ان‌شاالله با گذشت زمان و اجرایی شدن آن شاهد افزایش رضایتمندی مردم باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 7 =