تشدید محدودیت‌های کرونایی در گیلان؛ اصناف تعطیل‌شده از تسهیلات حمایتی برخوردار می‌شوند

0 56

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان از تشدید محدودیت‌های کرونایی در گیلان خبر داد و گفت: از اصناف تعطیل شده حمایت‌هایی برای بیمه کارکنان و تعاملات اقتصادی انجام می‌پذیرد.

عصر کاسپین/ محمود قاسم‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی برای اقشار و کارکنان دولت ۱۰ روزه شد اظهار داشت: روز گذشته این محدودیت‌ها دو هفته‌ای بود که بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت‌های ۱۰ روز ادامه دارد.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان با اشاره به اینکه اگر شرایط تغییری نکند این وضعیت تداوم می‌یابد ولی اگر شرایط کرونایی تغییر کند گشایش‌های بیشتری در نظر گرفته می‌شود تصریح کرد: اکنون در جلسه ستاد مقابله با کرونا گیلان در بین اعضا بحث تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان مطرح است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مردم و اصناف باید حتماً رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار خود داشته باشند افزود: در شهرهای قرمز مشاغل ۲ ، ۳ و ۴ تعطیل هستند و در شهرهای نارنجی نیز مشاغل ۳ و ۴ مجوز فعالیت ندارند.

وی با بیان اینکه تشدید نظارت بر این مشاغل و اصناف بر عهده سازمان‌های ذی‌ربط اعم از ادارات صمت، فرمانداری‌ها، کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا استان گیلان است گفت: تردد رانندگان خودروها با پلاک غیربومی در شهرهای قرمز و نارنجی سبب اعمال جریمه می‌شود.

قاسم‌نژاد افزود: همچنین تردد از شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای زرد و آبی نیز ممنوع است و اگر تردد صورت گیرد رانندگان اعمال قانون می‌شوند؛ در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا پیشنهاداتی در مورد حمایت از اصنافی که تعطیل می‌شوند، بیمه کارکنان و تعاملات اقتصادی مطرح شده و سازمان‌های ذی‌ربط باید همکاری لازم را داشته باشند.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان با بیان اینکه سعی ما بر این است که مصوبه‌ای مبنی‌ بر برخورداری مشاغل تعطیل شده از تسهیلات داشته باشیم گفت: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به‌دلیل وضعیت خاص کرونایی کشور قرار بر این شد که به افرادی که یارانه دریافت می‌کنند به مناسبت ماه مبارک رمضان در اوایل ماه رمضان بسته‌ حمایتی اعطا شود.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی‌هایی که صورت گرفت براساس رنگ‌بندی‌ها بود افزود: پیش از عید وضعیت اکثر شهرها آبی یا زرد بود و زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز تردد در این شهرها را صادر کرد و اختیار را به شهروندان قرار داد رعایت بر عهده شهروندان است که در آخر سال رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۵۵ درصد رسیده بود و سبب وضعیت موجود شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − چهارده =