تعداد بستری‌شدگان کرونایی در گیلان ۴ رقمی شد

0 54

شمار بستری‌شدگان کرونایی در گیلان به هزار و ۵۰ نفر رسید و نمودار بستری‌شدگان همچنان صعودی است.

عصر کاسپین/ در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان گیلان به جز شهرستان رضوانشهر در وضعیت قرمز قرار دارند که البته شهرستان رضوانشهر نیز در وضعیت پر خطر کرونایی به سر می‌برد.

روز گذشته اخباری مبنی بر تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های رودبار و رودسر به وضعیت سیاه کرونایی منتشر شد که با اعلام وزارت بهداشت مبنی بر عدم وجود رنگ بندی سیاه تکذیب شد.

در حال حاضر شهرستان‌های لاهیجان، فومن، شفت، بندر انزلی، رودبار و رودسر بالاترین میزان بستری‌شدگان کرونایی را دارند و روز گذشته در پی افزایش بستری‌شدگان کرونایی در بندر انزلی زنگ خطر وزارت بهداشت در این شهرستان به صدا درآمد.
طبق آخرین آماری که از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اعلام شد در حال حاضر هزار و ۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۱۷۰ نفر از آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

شیب نمودار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان صعودی بوده و روز به روز بر تعداد این افراد افزوده می‌شود همچنین شمار بیماران کرونایی سرپایی نیز همچنان مانند ماه‌های گذشته رفته رفته در حال افزایش است.

ناگفته نماند که با توجه به نمایان شدن علائم کرونا پس از دو هفته از انتقال ویروس به بدن فرد، اکنون این میزان از افزایش مبتلایان و بستری‌شدگان در استان مربوط به دورهمی‌های تعطیلات نوروزی است.

استان گیلان در ماه‌های پایانی سال گذشته ثابت کرد که می‌تواند شیوع کرونا را کنترل کرده و به قطع زنجیره آن در استان نزدیک شود که این امر بدون همراهی و همدلی مردم و مسئولین امکان‌پذیر نیست.

از این رو تقاضای کادر درمان استان گیلان که این روزها شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند از مردم شریف استان این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند ماه‌های گذشته سبب کاهش آمار مبتلایان در استان گیلان شوند.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در گیلان به کمتر از میانگین کشوری کاهش یافته که تداوم این روند و سهل انگاری‌ها قطعاً در هفته‌های آینده وضعیت بحرانی‌تر و حادتری رابرای خود مردم و به‌ویژه کادر درمان فراهم می‌سازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =