تفاوت قیمت با استان‌های همجوار مشکل اصلی بازار مرغ گیلان است

0 37

معاون سازمان صمت گیلان با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ در استان‌های همجوار خیلی بالا‌تر از گیلان است گفت: این امر بازار مرغ گیلان را با مشکل مواجه می‌کند.

عصر کاسپین/ مهدی نقدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان مصرف مرغ در گیلان روزانه ۲۰۰ تا ۲۶۰ تن است اظهار داشت: از ۲۶۰ تن مرغی که در گیلان توزیع می‌شود، ۲۰۰ تن آن توسط شرکت‌های زنجیره‌ای و ۶۰ تن توسط تعاونی‌ها انجام می‌گیرد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان گیلان در خصوص علت کمبود مرغ در بازار تصریح کرد: مرغ قیمت مصوب در استان‌های همجوار نظیر مازندران، اردبیل و قزوین خیلی بالاتر از گیلان است که این امر باعث می‌شود مرغداران مرغ‌های کشتار شده را از استان خارج کنند و با کمبود مرغ مواجه شویم.

نقدی با بیان اینکه سازمان صنعت معدن استان، اتاق اصناف، تعزیرات و دیگر دستگاه‌ها در تلاش هستند که مرغ با نرخ مصوب به دست مصرف‌کننده برسد افزود: اما متاسفانه وجود تفاوت قیمت در استان‌های هم‌جوار مرغداران را ترغیب می‌کند برای صرفه اقتصادی بیشتر به‌جای توزیع در فروشگاه‌های گیلان مرغ‌ها را به دیگر استان‌ها بفرستند.

وی با بیان اینکه برای جبران افزایش تولید مرغ و پایداری تولید، ناگزیر به افزایش قیمت شدیم خاطرنشان کرد: مسئولیت ستاد تنظیم بازار ایجاد هماهنگی میان اجزای مختلف بازار بوده و سازمان حمایت به‌‌عنوان متولی امر قیمت‌گذاری، کار کارشناسی را انجام می‌دهد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان از جمله استان‌های تامین‌کننده مرغ تهران است اظهار داشت: تعاونی‌ها و زنجیره‌های بزرگ تولید مرغ تعهد داده‌اند که ابتدا میزان مصرف مرغ در استان‌ را تامین کنند و مابقی را به استان‌های همجوار بفرستند.

نقدی بر تشدید برخورد‌های قانونی و قضایی با تخلفات تولید و عرضه گوشت مرغ به‌ویژه عدم رعایت قیمت مصوب آن تاکید کرد و افزود: اگر تخلفی در عرضه مرغ توسط مرغداری‌ها صورت گیرد با آنان برخورد و به دستگاه نظارتی معرفی می‌شود.

وی امتناع از عرضه مرغ و درجه‌بندی مرغ از سوی عرضه کنندگان را خلاف قانون دانست و عنوان کرد: اتحادیه مرغداران موظف است مشخصات همه مرغداران را اعلام کند و مرغدار نیز باید مرغ خود را به کشتارگاهی که از سوی جهاد کشاورزی اعلام می‌شود تحویل دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 14 =