توقیف ۱۸۰۰ خودرو با پلاک مخدوش در گیلان؛ رانندگان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند

0 31

رئیس پلیس راهور گیلان گفت: یک هزار و ۸۰۰ خودرو به اتهام مخدوش کردن پلاک توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

عصر کاسپین/ سرهنگ امیر طالبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محدودیت‌های ترافیکی براساس رنگ‌بندی شهرستان‌هایی که در شرایط قرمز و نارنجی قرار می‌گیرند تغییر پیدا می‌کند و اگر شهری از وضعیت زرد خارج شود در ورود و خروج آن شهرستان نیز این محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه چهار شهرستان سیاهکل، ماسال، شفت و رضوانشهر در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند افزود: تردد بین‌شهری در تمام شهرستان‌های استان ممنوع است و اگر کسی خلاف این دستور عمل کند مشمول پرداخت جریمه نقدی خواهد شد.

طالبی با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در بخش تردد بین‌شهری خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در صورت خروج خودروها از شهر‌های قرمز و تردد در جاده‌های بین‌شهری، مبلغ یک میلیون تومان و در صورت خروج از شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های شبانه در گیلان همچنان پابرجاست تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن به ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد تردد شبانه در همه شهر‌های استان ممنوع است و تا پایان زمان اجرای محدودیت‌های کرونایی و تغییر شرایط، قطعا این وضعیت ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان تردد شبانه مردم در ساعت‌های اولیه اجرای محدودیت‌ها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: شهروندان در ساعت‌های اولیه هیچ توجهی به رعایت محدودیت‌ها ندارند و در شهر تردد می‌کنند که معمولا هرشب بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار رکورد جریمه را در شهر‌های استان ثبت می‌کنیم.

طالبی با اشاره به کسانی که در محدودیت‌های شبانه مجبور به تردد ضروری شدند: شهروندانی که مجوز تردد داشته و یا بدون مجوز تردد به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند نگران اعمال قانون نباشند اما اگر مشمول جریمه شدند می‌توانند برای پیگیری این موضوع به مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی محل خود مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اعمال محدودیت‌های تردد باعث شده برخی از شهروندان اقدام به دستکاری پلا‌ک خودروهای خود می‌کنند و باعث می‌شود دوربین به اشتباه جریمه را برای مالک خودرویی دیگر ثبت کند که در این حوزه نیز بالای یک هزار و ۸۰۰ خودرو به اتهام مخدوش کردن پلاک به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان تصریح کرد: از مالکین خودروهایی که به هر دلیلی برای آنها پیامک جریمه مبنی بر اینکه شما در این ساعت و در این محور تردد غیرضروری داشته‌اید ارسال می‌شود باید دقت داشته باشند که ارسال پیامک به منزله ثبت جریمه برای خودروها نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 6 =