معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت، تاکید کرد؛ روند بررسی صلاحیت ها بر اساس مستندات قانونی انجام می شود

0 55

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت تاکید کرد: روند بررسی صلاحیت ها بر اساس مستندات قانونی و استعلام از مراجع ذیصلاح قانونی با مسئولیت هیئت اجرایی انجام می شود.

عصر کاسپین/ نادر خوارزمی در جلسه با هیات اجرایی انتخابات شهرستان، با تاکید بر اهمیت برگزاری پرشور و قانونمند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری به عنوان مهمترین رویداد سیاسی کشور در سال ۱۴۰۰، ابراز امیدواری کرد: شاهد نقش آفرینی گسترده نخبگان و عموم مردم جهت برگزاری این رویداد مهم و سرنوشت ساز و ثبت حماسه ای دیگر در کارنامه پرافتخار ملت ایران باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت با تاکید بر رعایت دقیق اصل بی طرفی و قانونمداری از سوی مجریان انتخابات، تصریح کرد: هیئت اجرایی انتخابات به عنوان منتخب معتمدین شهرستان نمی توانند در روند بررسی صلاحیت ها فراتر از دستورالعمل های تصریح شده در قوانین برگزاری انتخابات و مبتنی بر سلایق شخصی عمل کنند.

خوارزمی رعایت دقیق اصل بی‌طرفی و بی‌غرضی در انتخابات را وظیفه شرعی و قانونی همه مسئولان برگزارکننده انتخابات دانست و افزود: هیئت اجرایی و مسئولان برگزار کننده انتخابات، باید امانت‌دار و حافظ آرای مردم به عنوان حق الناس باشند.

وی با تشریح دقیق روند بررسی صلاحیت ها از سوی هیئت اجرایی، افزود: روند بررسی صلاحیت ها بر اساس قانون و مبتنی بر استعلام از مراجع ذیصلاح ۴گانه و مستندات مربوطه از سوی هیئت اجرایی انجام می شود و این امکان به لحاظ قانونی وجود ندارد که هیئت اجرایی براساس سلیقه شخصی، نسبت به تایید و رد صلاحیت افراد اقدام کند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت با تاکید بر وظیفه سنگین نخبگان اجتماعی و سیاسی در تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، خاطر نشان کرد: در این راستا چهره های سیاسی و اجتماعی باید دقت کنند که خدای ناکرده با طرح سخنان احساسی و فراقانونی خود، زمینه دلسردی و بی اعتمادی مردم نسبت به انتخابات را فراهم نکنند‌.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + هفت =