کلاهبرداری از کاربران شبکه های اجتماعی با جعل عنوان پلیس فتا

0 61

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از دستگیری فردی که خود را مسئول امنیت صفحات شبکه های اجتماعی در فضای مجازی معرفی می کرد ، خبر داد.

عصرکاسپین/سرهنگ”محسن محمودی” رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر گفت: برابر پایش و رصد فضای مجازی شخصی که در یکی از شبکه های اجتماعی خود را مسئول امنیت شبکه های اجتماعی و کارشناس پلیس فتا معرفی کرده بود بلافاصله شناسایی و دستگیری وی در دستور کار ماموران قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: باتوجه به حساسیت موضوع،ضمن انجام اقدامات فنی،مهندسی و بررسی تخصصی، هویت وی مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مقام قضایی متهم به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی تصریح کرد:پس ازبررسی های انجام شده،متهم در اظهارات خود به جعل عنوان پلیس فتا در شبکه های اجتماعی اقرار و اعلام کرد که خود را به نیروهای این پلیس انتصاب داده و اعلام می نموده که امنیت صفحات شبکه های اجتماعی خود را به من بسپارید تا از خطر هک در امان بمانید.

وی افزود: شخص جاعل پس از پیدا کردن قربانیان خود از آنان در ازای تامین امنیت صفحات اجتماعی‌شان مبالغی را اخاذی و دیگر پاسخگوی آنان نمی شد که با هماهنگی مقام قضایی و با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا اقدامات لازم در این خصوص انجام و متهم به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

این مقام مسئول بیان داشت : مجرمان سایبری تصور نکنند اقدامات خلاف قانون آنها بدون مجازات باقی خواهد ماند و اگر بخواهند با هر ترفندی از شهروندان اقدام به کلاهبرداری کنند مطمئن باشند پلیس به سراغ آنان خواهد آمد و باید پاسخگوی اعمال خود در قبال قانون باشند.

سرهنگ محمودی از شهروندان خواست: به آگهی‌ها و تبلیغات جعلی که در فضای مجازی با هر عنوانی منتشرمی‌شوند توجه نکرده و از واریز هرگونه وجه قبل از شناسایی هویت انتشار دهندگان آگهی‌های تبلیغاتی خودداری کنند. هم چنین در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی و همچنین تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰بخش مرکز فوریتهای سایبری به همکاران ما اطلاع دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =