آثار کرونایی سفرهای نوروزی از دو هفته آینده در گیلان نمایان می‌شود

0 31

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان‌ گفت: تأثیرات سفرهای نوروزی، دید و بازدیدها و دورهمی‌ها از دو هفته آینده در آمار کرونای گیلان نمایان می‌شود.

عصر کاسپین/ آبتین حیدرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۱۱۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده و همچنین ۵۰۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در گیلان شناسایی شدند و بیش‌از ۷۰ نفر نیز بدحال هستند.

وی تصریح کرد: یکی از علل رسیدن به این آمار صعودی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اوایل اسفندماه بوده که اکنون با اوج گرفتن بیماری در استان مواجه هستیم.
حیدرزاده افزود: توصیه ما به افراد این است که با مشاهده نخستین علائم از بیماری کرونا خودشان را ایزوله کرده، با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند یا به مراکز خدمات درمانی سیستم بهداشتی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه مبتلایان به کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند گفت: در صورت لزوم بیماران به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: نتیجه سفرها، دورهمی‌ها و دید و بازدیدهای افراد در ایام نوروز دو هفته آینده در استان گیلان مشخص می‌شود.

وی گفت: برای پیشگیری از وخیم‌تر شدن وضعیت تقاضا داریم مردم در خانه مانده و اگر به سفر رفته یا دورهمی داشتند به مدت دو هفته از زمان آخرین دورهمی با کسی تماس نداشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − دو =