استاندار از تحقق ۱۲۳ درصدی درآمد‌های عمومی استان در سال ۱۳۹۹ خبرداد.

0 32

امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه‌ی گیلان در رشت با بیان اینکه در سال گذشته مجموع درآمد‌های عمومی استان شامل درآمد‌های مالیاتی و درآمد دستگاه‌های اجرایی استان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده تصریح کرد: این رقم ۲۳ درصد از پیش بینی‌ها بیشتر بود و در مقایسه با سال ۱۳۹۸ نیز ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع همچنین از مجموعه‌ی مدیران اجرایی گیلان خواست تمامی تلاش خود را برای افتتاح به موقع طرح‌های نیمه تمام در ماه‌های پیش رو بکار گیرند تا شرایط افتتاح آن در سه ماه نخست امسال یا هفته‌ی دولت امسال فراهم آید.
وی همچنین از کارگروه‌های چهارگانه‌ی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه‌ی گیلان خواست تا با لحاظ شعار سال، مجموعه‌ی اقدامات پژوهشی و کارشناسی خود را در حوزه‌ی توسعه و تولید استان بر محور پشتیبانی و مانع زدایی طراحی و تدوین کنند.
استاندار در ادامه توسعه و شکوفایی گیلان را مستلزم برنامه ریزی دقیق و حساب شده عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه پارسال، گیلان، اجرای مجموعه‌ی مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه را مطابق با اسناد بالادستی شامل، قانون برنامه و برنامه‌ی ششم توسعه اجرایی کرده و در این خصوص جزء استان‌های برتر کشور به حساب آمده، برای سال ۱۴۰۰ نیز این روند با دقت و شدت بیشتری تداوم یابد.
ارسلان زارع همچنین با اشاره به تدوین و تصویب سند آمایش سرزمینی گیلان در سال ۹۹ افزود: شیوه‌ی تدوین این سند به عنوان الگویی برگزیده از سوی دولت به استان‌های دیگر ارجاع شده، تا مورد بهره گیری قرار گیرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نیز در گزارشی با اشاره به برگزاری ۱۴ نشست شورای برنامه ریزی و توسعه در سال گذشته گفت: تمامی ۹۴ مصوبه‌ی این جلسات بطور کامل اجرایی شده است.
محمد علی محمدی همچنین نرخ بیکاری استان را در یکسال گذشته هشت و یک دهم اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به میانگین کشوری حدود یک درصد کمتر است.
سید علی آقازاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بر ضرورت لحاظ اولویت‌های زیر ساختی، اقتصادی، اشتغال و تولید استان در روند برنامه ریزی‌ها تاکید کرد و افزود: شناسایی و اولویت بندی ظرفیت‌های بالقوه‌ی استان در تمامی حوزه ها، زمینه‌ی ارتقاء کارآمدی را در روند تقویت تولید، اشتغال و رونق اقتصاد مهیا می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 6 =