استاندار گیلان: ۳۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌راکد تا نیمه نخست سال به چرخه تولید بازگردانده می‌شوند

0 36

استاندار گیلان با بیان اینکه ۶۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌راکد قابلیت بازگشت به چرخه تولید را دارند گفت: ۳۰۰ واحد آن تا نیمه نخست سال به چرخه تولید بازگردانده می‌شوند.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع صبح امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه در حمایت از واحد‌های تولیدی باید بیش‌از گذشته گام‌ برداریم اظهار داشت: با همراهی فعالان اقتصادی سال گذشته ۴۵۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید بازگردانده شدند که اقدامی بسیار مفید و موثر بود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مسیر تحقق شعار‌ سال در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تعیین شده افزود: باید متناسب با شعار راهبردی سال تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها افزایش تولید را در استان دوچندان کنیم و امیدواریم با استمرار این روند‌ها شاهد شکوفایی بیشتر اقتصادی به‌ویژه در بخش تولید باشیم.

زارع بازگشت واحد‌های باقیمانده راکد و نیمه‌راکد استان به چرخه تولید را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ۶۰۰ واحد تولیدی قابلیت بازگشت به چرخه تولید را دارند و به دستگاه‌های مرتبط تکلیف می‌شود که این موضوع را باجدیت رصد کرده و ۳۰۰ واحد آن را تا نیمه نخست سال عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه شرایط ایجاد اشتغال در مناطق کم‌برخوردار گیلان باید بیشتر مدنظر باشد تصریح کرد: گسترش کلینیک فعال برای بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی در نقاط مختلف گیلان همچنان ضروری است و انتظار داریم با به‌کارگیری راهکار‌ها و به‌روزرسانی واحد‌های تعطیل و نیمه‌فعال شاهد رونق اشتغال در استان باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تامین زمین برای پاسخگویی به درخواست متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان تاکید کرد و ابراز داشت: همراهی‌های لازم دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص شهرک ۲۵ هکتاری لشت‌نشاء شهرستان رشت در دستور کار قرار گیرد.

زارع با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام رشت و لاهیجان خاطرنشان کرد: سال گذشته اقدامات موثری در خصوص تصفیه‌خانه‌ها صورت گرفت که انتظار می‌رود تا پایان هفته دولت سال ۱۴۰۰ پروژه‌های نیمه‌تمام رشت و لاهیجان تکمیل و به‌بهره‌برداری برسند.

وی سند آمایش سرزمینی گیلان را مبنای هر اقدام توسعه‌ای در استان دانست و بیان کرد: نگاه حفظ و حراست از محیط‌زیست، جلوگیری از صنایع آلاینده و استقرار بیشتر واحد‌های سبز و پاک و متناسب باید در اولویت باشد چرا که می‌توانیم با اقدام این کار آسیب‌های زیست محیطی را به‌حداقل برسانیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 3 =