استاندار گیلان: ۶۶۶ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در گیلان محقق شد

0 45

استاندار گیلان گفت: ۶۶۶ میلیون دلار صادرات کالای غیرنفتی سال گذشته در استان گیلان تحقق یافت.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع عصر امروز در جلسه کارگروه مشترک توسعه صادرات غیرنفتی و شورای مبادلات مرزی گیلان اظهار داشت: سال گذشته ۶۶۶ میلیون دلار صادرات کالای غیرنفتی در استان گیلان تحقق یافت.

استاندار گیلان محقق شدن این عملکرد را حاصل تلاش و مشارکت فعالان اقتصادی استان دانست و خاطرنشان کرد: وجود مدیریت صحیح و کارآمد در انجام فرایند‌ها می‌تواند سرعت عمل پاسخگویی را دوچندان کند.

زارع افزود: باتوجه به اینکه امسال به‌نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده ضروری است بررسی دقیقی از عملکرد‌ها داشته باشیم و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را بپوشانیم.

وی رشد قابل توجه در صادرات غیرنفتی گیلان نسبت به سال گذشته و رتبه خوب بین استان‌های کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: سال گذشته عمده واردات استان شامل کالاهای اساسی موردنیاز و مواد اولیه کارخانجات و واحد‌های تولیدی بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان اینکه ظرفیت فعلی ۷۰ هزار تن سردخانه در گیلان کافی نیست خاطرنشان کرد: تا نیمه سال تعداد دیگری از سردخانه‌ها به این مجموعه اضافه می‌شود.

زارع به افزایش میزان صادرات استان و بهره‌برداری از واحد‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: هدف‌گذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی گیلان با تعیین سهم هر مجموعه و تفکیک وظایف دست‌یافتنی است.

وی افزود: گمرکات گیلان همواره به‌عنوان یکی از مقاصد در جهت صادرات کالاهای داخلی و واردات بوده و ضروری است برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها تقویت تجهیزات در حوزه زیرساختی همواره در اولویت باشد.

استاندار گیلان به وجود ظرفیت‌های حمل‌ونقل ریلی، دریایی و کامیونی در گیلان اشاره و تصریح کرد: با تکمیل راه‌آهن رشت-کاسپین ظرفیت‌های بیشتری به حوزه حمل‌ونقلی گیلان افزوده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + پانزده =