افزایش بازرسی‌های کرونایی در رشت؛ تبدیل وضعیت مرکز گیلان‌ به قرمز دور از انتظار نیست

0 46

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ضرورت افزایش بازرسی‌های کرونایی در سطح شهرستان گفت: آمارها نشان داده تبدیل وضعیت رشت‌ به قرمز دور از انتظار نیست.

عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی صبح امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت ضمن تبریک آغاز سال جدید اظهار داشت: از زحمات همه عزیزان و کادر درمان در خط مقدم خدمات‌رسانی و نیروهای بسیج، سپاه و دستگاه‌های خدمات‌رسان که برای ارتقاء سلامت جامعه تلاش کردند تشکر می‌کنم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ویروس کرونا شرایط بسیار سختی را پیش روی جامعه بشری قرار داد و یک اتفاق همه‌گیر در تاریخ بشریت بوده است خاطرنشان کرد: این ویروس بسیاری از فعالیت‌ها و حرکات جامعه را تحت تاثیر قرار داد.

فتح‌اللهی با اشاره به اینکه کرونا بسیاری از فعالیت‌های بشریت در حوزه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی سیاسی، مذهبی و مراسمات مختلف حتی خانواده را تحت شعاع قرار داده است تصریح کرد: زمانی‌که این اتفاق فراگیر می‌شود میزان مشارکت ما هم برای‌ مقابله با بیماری باید افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت ابراز داشت: نباید انتظار داشته باشیم که فقط کادر درمان با این ویروس مقابله کند یا در شرایط سخت تنها نیروهای بسیج وارد عرصه مقابله شوند یا اصناف تاوان دهند بلکه همه باید میزان مشارکت‌مان را برای مقابله با این بیماری افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه این ویروس نسبت به نوع رفتار و عملکردمان در شرایط مختلف عکس‌العمل‌ هوشمندانه‌ای از خود نشان داده است ابراز داشت: این ویروس در زمان عادی‌انگاری‌ می‌تواند بیشترین ضربه را وارد کند اما هرجا که میزان مراقبت‌ها را افزایش دادیم نقش ویروس در آنجا کمرنگ بود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ضرورت بی‌تفاوت نبودن در مقابل این ویروس منحوس خاطرنشان کرد: بارها تاکید کردیم که اگر رفتار و رویکردمان بر مبنای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد در کنار اقتصاد مبارزه با این ویروس را نیز خواهیم داشت.

فتح‌اللهی برگزاری جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت در روز دوشنبه هر هفته را یکی از مصوبات این جلسه عنوان کرد و افزود: رعایت ضوابط در وضعیت رنگ‌بندی جزو مصوبات است و متاسفانه امروز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتیم و در این وضعیت می‌بایست آنچه که تاکید شده را رعایت کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به فعالیت اصناف چهارگانه و گروه‌هایی که در این حوزه مشخص شدند تصریح کرد: فعالیت اصناف بر مبنای وضعیت نارنجی تنظیم شود البته بازرسی‌های کرونایی باید در اولویت کاری خود قرار دهیم و دستگاه‌ها نیز در این حوزه حضور پیدا کنند.

وی به وضعیت کرونا در سطح شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۲۸۸ نفر بیمار بستری داریم و ۶۲ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با توجه به آمار، تبدیل وضعیت رشت‌ به قرمز هم دور از انتظار نیست زیرا تعداد بستری‌ها در حال افزایش است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه عادی‌نگاری‌ها و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر به زیر ۶۰ درصد رسیده که منجر به افزایش تعداد بیماران بستری شده است خاطرنشان کرد: اگر مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند و جدی نگیرند وضعیت بدتر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =