افزایش بی‌سابقه آمار ابتلا به کرونا در گیلان؛ ۳ شهرستان استان قرمز شد

0 42

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشره به افزایش بی‌سابقه آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گفت: رودبار، رودسر و لنگرود قرمز شدند.

عصر کاسپین/ حسن رخ شاد امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان گیلان ۵۴۰ نفر است.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان گیلان ابراز داشت: ۱۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و ۸۹ نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در ICU بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی با بیان اینکه این آمار در ۱۲ ماه گذشته برای استان گیلان بی‌سابقه بوده است گفت: همانطور که وزیر بهداشت اعلام کردند استان‌های کشور وارد فاز چهارم کرونا شدند و به نظر می‌رسد که استان گیلان نیز وارد فاز چهارم کرونا شده است.

رخ شاد از قرمز شدن شهرستان‌های گیلان خبر داد و تصریح کرد: امروز ۳ شهرستان رودبار، رودسر و لنگرود به وضعیت قرمز کرونایی درآمدند در حالی که که گیلان تا حدود ۸ ماه گذشته فاقد شهر قرمز بود.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان اظهار داشت: تعداد شهرستان‌های‌ نارنجی استان نیز به ۵ شهرستان افزایش یافت و همه این‌ها بیانگر اثرات مسافرت‌های نوروزی در گیلان است.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت کرده و از سوار شدن در وسایل نقلیه شلوغ پرهیز کنند گفت: افراد از شرکت در مراسمات عروسی، عزاداری، دورهمی‌ها و تجمع در فضای بسته جداً خودداری کنند.

رخ شاد عنوان داشت: همچنین تقاضای ما از مردم این است که به هیچ وجه در رستوران‌ها غذا را میل نکرده و بعد از دریافت غذا آن را به منزل ببرند لذا همه این موارد به قطع چرخه کرونا در گیلان کمک می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − دوازده =