رصد مجازی هلال ماه رمضان ۱۴۴۲ در گیلان

0 95

مسئول انجمن نجوم گیلان، از اجرای برنامه «بررسی هلال ماه رمضان ۱۴۴۲» به صورت لایو اینستاگرامی خبر داد و گفت: به خاطر حفظ سلامت علاقمندان به رصد هلال ماه رمضان و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، رصد مجازی هلال ماه رمضان فردا برگزار می شود.

عصر کاسپین/ انجمن نجوم ثاقب گیلان را تنها انجمن استان دانست که در حوزه آموزش و ترویج علم نجوم بیش از دو دهه است که به صورت مستمر و موثر در سطح استان و کشور فعالیت می کند.

وی با اشاره به دستاوردها و موفقیت های ملی و بین المللی انجمن نجوم ثاقب گیلان، افزود: این انجمن سال ۱۳۷۹ در بوستان ملت رشت با همکاری شورای شهر و شهرداری راه اندازی شد و از امکانات تخصصی لازم از جمله آسمان نمای دیجیتال، انواع تلسکوپ، دوربین های دوچشمی، منابع آموزشی و… برخوردار است.

موسس انجمن نجوم ثاقب گیلان، با بیان اینکه همه گروه های سنی می توانند در برنامه ها و فعالیت های انجمن شرکت کنند، یادآور شد: این برنامه ها شامل دوره ها و کارگاه های آموزشی، رصدهای عمومی و تخصصی، سمینارها، سینماهای نجومی و… می شود؛ البته به دنبال شیوع کرونا و حفظ سلامت شهروندان، برنامه های این انجمن به صورت غیرحضوری در فضای مجازی اجرا می شود.

جاوید، با بیان اینکه انجمن نجوم ثاقب تنها کتابخانه تخصصی نجوم استان را داراست، اظهار کرد: کتابخانه کوشیار گیلانی را در انجمن نجوم ثاقب گیلان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه اندازی کردیم. کلیه فعالیت های این انجمن علمی عام المنفعه بوده و با همکاری اساتید، اعضای انجمن و نهادهای علمی و فرهنگی استان به ترویج دانش ستاره شناسی و ارتقای دانش عمومی افراد جامعه درباره نجوم می پردازیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان و دغدغه مردم درخصوص رویت هلال ماه، خاطرنشان کرد: دانش پیش بینی وضع رویت هلال ماه یکی از کهن ترین دانش های بشری و از شاخه های تخصصی بسیار جذاب نجوم محاسباتی و رصدی است.

مسئول انجمن نجوم گیلان، از اجرای برنامه «بررسی هلال ماه رمضان ۱۴۴۲» به صورت لایو اینستاگرامی خبر داد و اضافه کرد: این برنامه ساعت ۲۲ امشب با حضور محمدحسین حسنجانی و هادی بابایی، دو تن از کارشناسان نجوم و رصدگران هلال ماه در صفحه thethaqib@ برگزار می شود. همچنین به خاطر حفظ سلامت علاقمندان به رصد هلال ماه رمضان و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، رصد هلال ماه رمضان را در غروب روز سه شنبه، ۲۴ فروردین از دریچه لایو اینستاگرام انجمن نجوم ثاقب برای عموم شهروندان برگزار خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 3 =