رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی: از دکتر روحانی و دکتر نوبخت تقاضا داریم با انتصاب مهندس نقوی آرامش را در منطقه آزاد انزلی تداوم بخشید

0 102

اصغر امانی، رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه انجمن به منظور همگرایی مابین بخش خصوصی و همکاری با همه عوامل دولتی و حاکمیتی بویژه سازمان منطقه آزاد و برای توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار ایجاد شده،با تصریح بر رونق و شکوفایی منطقه آزاد انزلی از سال ۹۲ لغایت ۹۸در سایه همکاری و همت جمعی به دلیل مدیریت تعامل و اعتماد متقابل مابین سازمان منطقه ازاد انزلی بعنوان نماینده دولت و بخش خصوصی، گفت: در این سالها شاهد بیشترین رشد و توسعه در این منطقه با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در زمینه های مختلف بودیم.

عصر کاسپین/ وی مهمترین دستاوردهای همکاری دولت و بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی را فعال شدن واحدهای صنعتی تعطیل شده،احداث مراکز تجاری و هتلها و مراکز تفریحی و گردشگری،احداث کارخانه های جدید صنعتی با رویکرد صادراتی،ثبت شرکتهای خارجی،ساخت بندر بزرگ کاسپین،احداث انبارها و سیلوها و تانک فارمها برای ورود و نگهداری کالاهای اساسی و مواد اولیه،اسکله های تجاری و تفریحی، عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر طی این مدت شاهد راه اندازی کریدور استراتژیک چین-قزاقستان-بندر کاسپین،شروع عملیات اجرایی برای اتصال راه اهن رشت-بندر کاسپین،شروع عملیات اجرایی اسکله رو رو،ایجاد مرکز نمایشگاهی بین المللی و صدها پروژه کوچک و بزرگ بودیم که منطقه آزاد انزلی را در صدر مناطق آزاد ایران در شاخص رشد سرمایه گذاری و توسعه و صادرات قرار داد.

رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی با تصریح براینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در انزلی به گونه ای پر رونق بود که دوسال پیاپی ریاست محترم جمهور شخصاً برای بازدید و افتتاح پروژه ها به این منطقه سفر نمود، اضافه کرد: در دوران سخت جنگ اقتصادی امریکا علیه مردم ایران و دوران دهشتناک کرونایی، این فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی بودند که با همت جمعی و حمایت سازمان و علیرغم همه مشکلات، با ورود کالاهای اساسی ومواد اولیه و قطعات صنعتی نقش مهمی در تأمین کالاهای اساسی و کارخانجات صنعتی کشور داشتند و در ایام کرونا،فعالین اقتصادی در واحدهای تجاری منطقه بطور داوطلبانه اقدام به تعطیلی مراکز تجاری نموده و تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی با تغییر خط تولید،اقدام به تامین لوازم و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا نمودند.

امانی با اشاره به تغییر مدیریتی منطقه آزاد انزلی درسال ۹۸ و اثبات عملی همکاری و هماهنگی انجمن سرمایه گذاران و کارافرینان و همه فعالان اقتصادی با مدیریت جدید در ایام کرونا اضافه کرد: متاسفانه تصمیمات غیر حرفه ای و فاقد اولویت اقتصادی و غلط و اتلاف وقت برای مسائل حاشیه ای و بیهوده در خصوص تغییر نام و محدوده منطقه،موجب غفلت از اقدامات و پروژه های زیربنایی و سرمایه گذاریهای کلان جدید،به ویژه اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین که آخرین حلقه کریدور شمال-جنوب می باشد موجب ناخشنودی ریاست محترم جمهوری گردید و در نهایت مدیریت منطقه آزاد انزلی در بهمن ماه سال گذشته برکنار گردید.

وی دلیل امیدواری مجدد فعالین اقتصادی نسبت به انتصاب اقای نقوی راتجربه و از بدنه منطقه آزاد انزلی بودن عنوان کرد و تأکید نمود: اینجانب در طول بیست و پنج سال گذشته و از بدو تشکیل منطقه ویژه اقتصادی و سپس تبدیل آن به منطقه آزاد، و جابجایی دوازده مدیر و سرپرست برای سازمان،به یاد ندارم که انتصاب یک مدیر تا این اندازه موجب شادمانی اعضا هیئت مدیره و مدیران و بدنه سازمان،فعالین بخش اقتصادی بخش خصوصی و مردم شده باشد.

رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی دلیل خوشحالی و امید سرمایه گذاران را مدل مدیریت مبتنی بر تعامل،همکاری و دلسوزی نقوی در طول دوران مدیریتی خود در بخش های مختلف سازمان،ظرف هشت ساله گذشته عنوان کرد و گفت:عملکرد ایشان در دوماه گذشته ، مصداق بارز توجه به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید و پشتیبانی و رفع موانع و توجه به اولویت درست ریاست محترم جمهوری در مسئله راه اهن بوده است، در نتیجه در چنین شرائطی که بارقه های امید در دل همه شکوفا گردیده و امید به آینده دارند، افرادی که خوان نعمت از کفشان رفته و دیگر نمی توانند چون گذشته لابیگری و سوءاستفاده از موقعیت و رانتخواری نمایند و عندالوقت هایی که تنها هنرشان تعرفه خودشان به عنوان مدیر باندی و گروهی می باشد، دست به کار شده و با زمزمه تغییر مدیریت منطقه ارامش ایجاد شده را به تند باد و طوفان بدل کرده اند.

امانی با اشاره به نگرانی فعالین بخش خصوصی اضافه کرد: کدام عقل سلیم و مدیر توانمندی حتی از داخل مناطق آزاد که با مسائل انزلی اشنایی ندارد میتواند در سه ماه باقیمانده شق القمر کند. این هنر نقوی و همکاری هیئت مدیره و مدیران سازمان بوده که طی دوماه بیش از همه دوران مدیریت قبلی موفقیت داشته اند به ویژه در پروژه راه آهن که برای دولت و نظام بسیار مهم و حیاتی است.

وی خطاب به معاون رییس جمهور با بیان این سئوال که این عوامل چه کسانی هستند که با خرج کردن ابرو و اعتبار اقای دکتر نوبخت که در صد سال گذشته بالاترین دولت مرد گیلانی بوده و همچنین انتصاب این تغییرات به استاندار گیلان میخواهند به اهداف پلید و شیطانی خود برسند؟ و گفت: چطور میشود که بنرها و پیامهای شادباش زودتر از موعد چاپ شده و آماده انتشار آن هستند. بنده تمامی این موارد را به آقای دکتر نوبخت اعلام نموده ام و از ایشان مجدانه درخواست دارم که به این مسئله ورود کرده و به این غائله خاتمه دهند. مگر ما چه می خواهیم؟ فعالان اقتصادی منطقه ازاد انزلی نیاز به آرامش و امنیت دارند تا بتوانند فعالیت خود را ادامه و توسعه دهند.

رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در فضایی که رانتخواران و سوء استفاده کنندگان رشد کنند سلامت کاری وجود ندارد و این خود موجب فرار سرمایه و کارافرین است، افزود:آقای رییس جمهور در کنفرانس سران D8 از ایجاد منطقه آزاد کشورهای اوراسیا سخن گفتند در نتیجه اجازه ندهیم این فرصت گرانبها بخاطر اختلافات از گیلان عزیز گرفته شود.

امانی افزود: اینجانب بار دیگر از اقای دکتر نوبخت درخواست میکنم با احترام و نفوذی که در دولت دارند برای صدور حکم مدیریت عاملی آقای نقوی اقدام جدی نمایند. اینجانب در ملاقات حضوری با ایشان و بهمراه نمایندگان سایر تشکلهای اقتصادی منطقه ازاد انزلی ، دلائل حمایت بخش خصوصی از اقای نقوی را بیان کردم.

وی با تصریح براینکه ما فعالین اقتصادی منطقه ازاد انزلی یقین داریم که اقای دکتر نوبخت دلسوز مردم و بویژه استان گیلان می باشند و با حمایت از خواست اکثریت مطلق فعالین منطقه ازاد انزلی که یک خانواده یکصد هزار نفری میباشند، به این غائله خاتمه خواهند داد، گفت:ما از ریاست محترم جمهوری درخواست داریم در شرایطی که منویات ایشان در این منطقه که در افتتاحیه پروژه های مناطق ازاد بیان فرمودند بخوبی در حال انجام است و توصیه اکیدشان به دولتمردان ایجاد فضای ارام برای مردم در مدت باقیمانده از دولت دوازدهم می باشد به خواسته مردم و فعالان اقتصادی توجه نمایند و آرامش را به این منطقه برگردانند. قطعا ایشان فراموش نکرده اند که در حضورشان در منطقه آزاد انزلی، بزرگترین موفقیت را در سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی بیان فرمودند.

رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان اقتصادی منطقه آزاد انزلی در پایان خطاب رئیس جمهورکرده و گفت: از شما انتظار داریم همانطور که بخش خصوصی به دولت اعتماد کرد و در این منطقه سرمایه گذاری نمود، شما هم به تشخیص و توصیه آنان اعتماد کنید و بدانید که همه تلاش ما ، برای رونق سفره کسانی است که تولیت انان را در کارخانجات و شرکتها و پروژه های خودمان برعهده داریم. تحریم و کرونا و تصمیمات غلط و نادرست دستگاههای مختلف حکومتی ، به اندازه کافی کمر بخش خصوصی را خم کرده است. لطفا دستور دهید ارامش را به ما برگردانند. ما از خداییم و بسوی او باز میگردیم. امیدوارم در روزیکه دهانها بسته می شوند و بدنها شهادت می دهند شرمنده شهیدانمان نگردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 19 =