ظرفیت ICU بیمارستان‌های گیلان برای بستری بیماران بدحال کرونایی رو به اتمام است

0 60

به دنبال افزایش بیماران بدحال کرونایی در حال حاضر استان گیلان برای بستری بیماران بدحال کرونایی در ICU بیمارستان‌ها با مشکل مواجه بوده و ظرفیت این بخش رو به اتمام است.

عصر کاسپین/ استان گیلان مانند بسیاری از استان‌های کشور پس از تعطیلات نوروزی با موج شدیدی از کرونا روبرو بوده و در شرایط بحرانی کرونایی به سر می‌برد.

آمار بستری‌شدگان کرونایی که تا پیش از عید امسال تقریباً کنترل شده و سیر نزولی را طی می‌کرد اکنون به وضعیت بی‌سابقه‌ای تبدیل شده و نمودار بستری‌شدگان کرونایی در گیلان روز به روز پله‌های صعود را طی می‌کند‌.

به‌دنبال افزایش بی‌سابقه بستری‌شدگان، بیماران سرپایی و بیماران بدحال کرونایی در گیلان ظرفیت بیمارستان‌های استان در برخی از شهرستان‌ها برای بستری‌شدگان جدید رو به اتمام است.
در پی افزایش بی‌سابقه بیماران شدیداً بدحال کرونایی اکنون استان گیلان برای بستری بیماران بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان با مشکل مواجه است.

طبق آخرین اعلام در حال حاضر هزار و ۴۸ بیمار در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که حدود ۱۹۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و ۱۳۴ بیمار بدحال کرونایی نیز در ICU بیمارستان‌ها به سر می‌برند.

به‌دنبال محدودیت‌های کرونایی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی اصناف بسیاری از واحدهای صنفی و کسبه با وجود مشکلات اقتصادی اقدام به تعطیلی واحدهای خود در جهت قطع زنجیره کرونا در گیلان کردند.

اما مشاهدات حاکی از عدم تعطیلی برخی از مشاغل گروه‌های غیرضروری ۳ و ۴ در شهرستان‌های قرمز و نارنجی است که این امر شیوع بیشتر کرونا در شرایط فعلی را به دنبال دارد.

عادی انگاری و سهل انگاری افراد در برخورد با اپیدمی کرونا، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نزدن ماسک و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی سهم زیادی در بحرانی شدن وضعیت کرونایی گیلان داشته است.

همچنین در هفته‌های اخیر تغییری در رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های گیلان ایجاد نشده و همچنان تمامی شهرستان‌ها به جز رضوانشهر در وضعیت قرمز به سر می‌برند و رضوانشهر نیز در وضعیت پرخطر کرونایی قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 13 =