کلنگ احداث بخش قلب بیمارستان تالش به زمین زده شد

0 64

کلنگ احداث بخش تخصصی و جراحی قلب بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی تالش، با برنامه زمانبندی ساخت در ۱۲ ماه و با حضور مسئولان استانی و محلی به زمین زده شد.

عصر کاسپین/ مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش روز پنجشنبه در آئین کلنگ زنی بخش تخصصی قلب در محوطه بیمارستان این شهرستان گفت: این پروژه به مساحت سه هزار متر مربع در چهار طبقه با ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار به عنوان مرکز جراحی قلب غرب گیلان ساخته می شود و خوشبختانه اعتبار کامل آن اختصاص یافته است.

دکتر بختیار حیدرنیا احداث بخش قلب را پروژه به یاد ماندنی برای این شهرستان دانست و گفت: در چند ماه گذشته شاهد سرعت پیشرفت حوزه سلامت بودیم و افتتاح سی تی اسکن، بهره برداری از دومین دستگاه اکسیژن ساز و خرید دستگاه ام ار آی با پیگیری مسئولان بخصوص نماینده تالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گواه این ادعاست.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با بیان اینکه بخش قلب، نیاز مردم غرب گیلان است، گفت: تامین دستگاه ام آر آی برای بیمارستان تالش نزد معاون وزیر بهداشت مطرح و تصویب شده و به زودی خریداری خواهد شد.

حسن محمد یاری پروژه های عمرانی را برکت نظام اسلامی دانست و از مسئولان استانی و محلی خواست، برای رفاه حال مردم و تامین نیازهای بهداشت و درمان منطقه، تکمیل این پروژه را پیگیری کنند.

مهندس ناظر پروژه و نماینده مقیم شرکت مشاور نیز در تشریح این پروژه گفت: طبقه هم کف شامل کلینیک تخصصی آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی، سیستم خدمات مشترک پشتیبانی شامل بخش استریل و موتورخانه مرکزی و طبقه اول شامل بخش جراحی قلب با ۲ اتاق عمل ۵۰ متری و بخش آی سی یو، طبقه دوم و سوم شامل اتاق های بستری و خدمات پشتیبانی و طبقه چهارم مختص دستگاه هواساز خواهد شود.

سید قاسم سیدآقازاده ادامه داد: در بخش قلب ۳۷ تخت بستری، ۲ اتاق بستری آی سی یو و ۲ اتاق بستری سی سی یو و در قسمت پستانژیوگرافی اتاق بستری و چندین اتاق ایزوله در نظر گرفته شده است.

به گفته او بخش قلب، ساختمانی مجزا خواهد بود و با داشتن موتورخانه و سیستم های سرمایشی و گرمایشی مستقل، نیازی به ساختمان بیمارستان نخواهد داشت و برنامه زمانبندی پیمانکار برای اجرای پروژه ۱۲ ماه است.

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی تالش در ۲۷ شهریور ماه سال ۹۹ از طریق ارتباط تصویری رئیس جمهوری افتتاح شده بود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =