اعتکاف باعث رشد روحیه معنوی وایجاد نگرش مثبت زندانیان است

0 21

رضا محمدی اصل از برگزاری مراسم اعتکاف در زندان های استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه مدون ارسالی از سوی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، انجام مراسم معنوی اعتکاف برای مددجویان زندان ها به همت ادراه فرهنگی و تربیتی برنامه ریزی و اجرا شد.

عصر کاسپین/ وی اعتکاف در ماه رمضان را یکی از سنت های نبوی دانست و افزود: این مراسم معنوی به تاسی از پیامبر اکرم(ص) در دهه سوم ماه مبارک رمضان در زندان ها برگزار شد.

مدیرکل زندان های گیلان، ماه رمضان را بهترین زمان برای اعتکاف دانست و تصریح کرد: تعدادی از مددجویان روزه دار در زندان های استان گیلان مراسم معنوی اعتکاف را برگزار کردند.

محمدی اصل، با بیان اینکه مددجویان روزه دار سنت حسنه اعتکاف را برپا کردند، گفت: مددجویان با توسل به اهل بیت(ع) و قرائت دسته جمعی قرآن و ادعیه خاص این روزهای معنوی از جمله دعای مجیر، ام داود و…، روح و جسم و جان خود را لطافت می بخشند.

وی هدف از برگزاری مراسم و محافل معنوی در زندان ها را فرصتی برای تقرب الهی و تزکیه نفس مددجویان دانست و بیان کرد: اعتکاف زمینه تلطیف روح انسان و رسیدن به درک بیشتر معنویات و فیوضات این ماه عظیم است که مجموعه زندان ها در نیل به این هدف اهتمام دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 3 =