امتحانات ‌نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم در گیلان فقط حضوری برگزار می‌شود

0 38

جانشین ستاد مدیریت کرونا گیلان گفت: دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم مبتلا به کرونا دغدغه‌‌ای برای برگزاری حضوری امتحان نداشته باشند.

عصر کاسپین/ محمود قاسم‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر رنگ‌بندی کرونایی در گیلان اظهار داشت: بر اساس وضعیت رنگ‌بندی که امروز در جلسه ستاد استانی کرونا مطرح شد ۱۰ شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی و ۷ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان گیلان با اشاره به برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و اهمیت موضوع سلامت دانش‌آموزان و مربیان مقرر شد که فاصله صندلی‌ها از همدیگر دو متر در نظر گرفته شود.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه دانش‌آموزان مبتلا به‌کرونا نیز دغدغه‌ای برای برگزاری امتحان نداشته باشند گفت: چناچه اگر دانش‌آموزی دارای علائم و مشکوک به کرونا باشد باید با ارائه کدملی خود به دانشگاه علوم پزشکی استان، روند درمانی آن طی شده و همچنین در اتاق ایزوله و به‌دور از سایر دانش‌آموزان امتحان دهد.

وی خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی الکترونیکی است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد و دانش‌آموزان برای دریافت کارت نیست؛ در مراکز حوزه‌ها تمهیداتی نیز برای تصحیح‌کنندگان برگه‌های امتحانی در نظر گرفته شده تا سلامت این عزیزان تامین شود.

قاسم‌نژاد افزود: امروز در جلسه ستاد استانی کرونا تصمیم بر این شد که تردد خودروهای بومی از این تاریخ تا پایان شهریور یعنی تا پایان فصل کشاورزی در گیلان مجاز باشد البته باز تاکید می‌کنم این مصوبه تردد شبانه را در بر نمی‌گیرد؛ اگر در آینده وضعیت رنگ‌بندی کرونا در استان تغییر کند این مصوبه می‌تواند بازگشت داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + چهارده =