طغیان پیک چهارم کرونا در گیلان؛ شمار فوت‌شدگان رو به افزایش است

0 19

موج چهارم کرونا همچنان در استان گیلان در حال پیش‌روی بوده و به دلیل شدت بالا مبتلایان زیادی را به کام مرگ می‌کشاند.

عصر کاسپین/ پیک چهارم کرونا همچنان در استان گیلان در حال پیش‌روی بوده و هر روز شمار بسیاری از مردم را قربانی خود می‌کند.

از زمان طغیان شدید موج چهارم کونا و حاد شدن شرایط، محدودیت‌های شدیدی برای اصناف، مشاغل و تردد در استان گیلان اعمال شده است.

با وجود اینکه اعمال محدودیت‌ها تاثیر بسیاری در کاهش آمار مبتلایان به کرونا دارد اما همچنان برخی از اصناف در استان گیلان محدودیت‌های ابلاغ شده را رعایت نمی‌کنند.

این در حالی است که نظارت‌ها بر مشاغل در استان گیلان شدیدتر شده و به گفته مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان گیلان شمار واحدهایی که تعطیل می‌شوند به ۱۵ برابر افزایش یافته است.

طبق آخرین اعلام همچنان ۱۶ شهرستان از ۱۷ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی دارد و تنها شهرستان رضوانشهر در وضعیت نارنجی کرونایی بوده که آن نیز در گروه شهرهای پرخطر کرونایی قرار دارد.

موج چهارم کرونا در گیلان ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی را نیز در خود جای داده که شدت عوارض و همه‌گیری آن به مراتب از کرونای معمولی بیشتر است از این رو قربانیان بیشتری را نیز به کام مرگ می‌کشاند.

در پیک‌های قبلی کرونا بستری‌شدگان کرونایی تنها از میان سالمندان و افراد در سنین بالا بود که در پیک چهارم این بیماری شمار بسیاری از جوانان را نیز درگیر خود کرده است.

طبق بررسی‌ها بسیاری از بستری‌شدگان کرونایی در گیلان از رده سنی جوانان هستند که به دنبال عادی‌انگاری و این تصور که تنها سالمندان به کرونا مبتلا می‌شوند در بیمارستان بستری هستند.

طبق آخرین آمار در حال حاضر ۹۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۱۸۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =