پلمب ۱۲۹ واحد صنفی آستانه برای سرپیچی از دستورات ستاد مقابله با کرونا

0 50

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: طی دو هفته اخیر، ۱۲۹ واحد صنفی این شهرستان به علت عدم رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند.

عصر کاسپین/ حمید رضایی روز چهارشنبه با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان اظهار داشت: طی این مدت ، بیش از یکهزار مورد بازرسی توسط بازرسان ستاد مقابله با ویروس کرونا از واحدهای صنفی شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: در این بازدیدها برای ۲۴۸ واحد صنفی که دستورالعمل های ستاد مقابله با ویروس کرونا را نادیده گرفته اند اخطاریه صادر شد.

وی با بیان اینکه همه روزه بازرسی های مستمر بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی در این شهرستان با جدیت بیشتری از سوی نمایندگان فرمانداری ، شبکه بهداشت و درمان ، اتاق اصناف ، بسیج ، نیروی انتظامی انجام می شود یاداور شد: همچنین جلسات ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در این شهرستان نیز بصورت روزانه با حضور اعضاء در محل فرمانداری این شهرستان برگزار می شود.

رضایی در ادامه افزود: متاسفانه در موج جدید شیوع کرونا ، میزان ابتلاء افراد به کووید ۱۹ در این شهرستان افزایش یافته است.

وی رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، عدم حضور در اجتماعات ، استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده ، پرهیز از سفرهای غیر ضروری ، رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی را در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مهم دانست و گفت: انتظار می رود عموم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا قدم بردارند و در این خصوص همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

به گفته فرماندار آستانه اشرفیه با توجه به شرایط موجود ، فعالیت کلیه مشاغل درجه دو ، سه و چهار در این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و کلیه این مشاغل موظف اند دستورالعمل های ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا را رعایت کنند که در غیر این صورت با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.

رضایی یادآور شد: فعالیت کلیه مشاغل درجه یک در این منطقه ، شامل فعالیت های خدماتی ضروری ،امدادی ، نانوایی ها ، فروشگاه های توزیع مایحتاج ضروری ، داروخانه ها، مراکز درمانی ، بانک ها و دیگر مراکز خدماتی ضروری در شرایط کنونی بلامانع است.

فرماندار آستانه اشرفیه با تاکید بر اینکه با کلیه خودروهایی که محدودیت های کرونایی را رعایت نکنند برخورد قانونی می شود اظهار داشت: کلیه بازارهای هفتگی نیز در این شهرستان تعطیل اند.

تعداد ۵ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی تحت پوشش ۲۱ اتحادیه در شهرستان آستانه اشرفیه واقع در شرق استان گیلان فعالیت دارند.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + دوازده =