استان گیلان تنها یک بالگرد اورژانس برای امدادرسانی در مناطق صعب‌العبور دارد

0 61

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: استان گیلان تنها دارای یک بالگرد اورژانس برای امدادرسانی در مناطق صعب‌العبور است.

عصر کاسپین/ پیمان اسدی از وجود ۶۷ پایگاه اورژانس شامل ۲۷ پایگاه شهری و ۴۰ جاده‌ای در گیلان خبر داد و اظهار داشت: گیلان دارای ۱۳۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان درباره تجهیزات درون آمبولانس‌های استان خاطرنشان کرد: آمبولانس‌های اورژانس مجهز به وسایل ثابت‌سازی بیماران و مصدومان جهت انتقال صحیح، وسایل مدیریت راه هوایی و رفع انسداد آن هستند.

اسدی تصریح کرد: همچنین این آمبولانس‌ها به وسایل مربوط به سرم تراپی و نیز وسایل مربوط به احیای قلبی ریوی و تعدادی از آمبولانس‌های اورژانس نیز مجهز به دستگاه مانیتورینگ قلبی و ونتیلاتور هستند.

وی در پاسخ به تعداد آمبولانس‌های دو دیفرانسیل استان برای امداد در مناطق کوهستانی گفت: ناوگان اورژانس گیلان به ۱۸ دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل مجهز بوده و این تعداد با عنایت به دارا بودن اورژانس گیلان به بالگرد، نسبتاً مناسب و قابل قبول است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان عنوان داشت: استان گیلان دارای یک بالگرد هوایی برای امدادرسانی در مناطق صعب‌العبور است که این بالگرد از ابتدای سال تاکنون ۶ ماموریت انجام‌ داده است.

اسدی از شمار ماموریت‌های اورژانس گیلان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۸ هزار و ۷۳۹ مأموریت توسط فوریت‌های پزشکی گیلان انجام شده که ۶۴۰ مأموریت در حوزه موارد مشکوک به کووید ۱۹ بوده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان ابراز داشت: افراد مشکوک به کرونا با مشکلات تنفسی شدید، تب بسیار بالا و مقاوم به درمان، سرفه‌های مکرر و شدید می‌توانند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و چنانچه مورد اورژانسی و نیاز به درمان تشخیص داده شود آمبولانس اعزام می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه‌هایی که در حال حاضر در حوزه فوریت‌های پزشکی گیلان وجود دارد خاطرنشان کرد: افزایش توان لجستیکی، افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس و افزایش نیروی انسانی از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود در این حوزه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 6 =