بهنیا ثابت رفتار مطرح کرد: ابنیه تاریخی رشت می توانند با مرمت و تغییر کاربری به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شوند

0 30

بهنیا ثابت رفتار مطرح کرد: گردشگری می تواند به عنوان محور توسعه رشت در نظر گرفته شود.

عصر کاسپین/ بهنیا ثابت رفتار مدیرمسئول پایگاه خبری حرف تازه طی گفتگویی با اشاره به مشکلات ابنیه تاریخی شهر رشت اظهار داشت: ابنیه تاریخی رشت می توانند با مرمت و تغییر کاربری به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شوند.

مشاور سابق شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با بیان اینکه شهر یزد به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در این زمینه می تواند به الگویی برای مدیران شهری رشت تبدیل شود خاطرنشان کرد: این ابنیه می توانند به عنوان اقامتگاه بومگردی، کافی شاپ، موزه، گالری، تماشاخانه و… مورد استفاده قرار بگیرند.

ثابت رفتار با تاکید بر ضرورت همکاری متقابل شهرداری و میراث فرهنگی و هماهنگی با سایر نهادهای مربوطه خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته نه تنها از این ظرفیت، برای توسعه صنعت گردشگری بهره برداری نشده است بلکه حتی در حفظ آنها نیز موفق عمل نکرده ایم و بسیاری از این ساختمان ها تخریب شده اند یا در معرض تخریب قرار گرفته اند.

قائم مقام و سخنگوی حزب مردم سالاری در گیلان با بیان اینکه دیدن حال و روز ساختمان های تاریخی رشت قلب هر شهروندی را به درد می آورد تصریح کرد: گردشگری می تواند به عنوان محور توسعه رشت در نظر گرفته شود و اقدامات اینچنینی، زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را فراهم می سازد.

بهنیا ثابت رفتار در پایان تصریح کرد: با احیای چنین ساختمان هایی زمینه برگزاری تورهای رشت گردی برای علاقمندان به میراث فرهنگی نیز فراهم می شود و این موارد می توانند به ایجاد درامد پایدار و رونق اقتصادی در شهر رشت کمک نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − هشت =