تأمین امنیت غذایی کشور راهبردی اساسی در استان گیلان است

0 26

استاندار گیلان با اشاره به راهبرد اساسی تامین امنیت غذایی گفت: بسیج مهندسین و موسسه تحقیقات برنج ارقام عملیاتی‌تر برنج تولید می‌کنند.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان اظهار داشت: تأمین امنیت غذایی کشور با توجه به امکانات گیلان یکی از راهبردهای اساسی استان بوده و قابلیت تولید بیش از ۳۰ درصد سهم محصول برنج را دارد.

استاندار گیلان از تصویب ۲۵ درصدی منابع تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال ۱۴۰۰ برای بهره‌مندی کارکنان وظیفه خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت کشور و ستادکل نیروهای مسلح با رویکرد کارآفرینی و افزایش مهارت‌افزایی اقدامی بسیار تأثیرگذار است.

زارع حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع آب، خاک و سایر منابع طبیعی را از جمله عوامل توسعه پایدار دانست و خاطرنشان کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و توجیه اقتصادی برای کشاورزان همواره اثرگذار است و موجب ترغیب آنان به تداوم فعالیت‌های مرتبط و کشاورزی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تهیه ارقام برنج در گیلان ابراز داشت: در این مسیر بسیج مهندسین و موسسه تحقیقات برنج نیز در تهیه ارقام دقیق‌تر و عملیاتی‌تر تولید محصول راهبردی برنج با یکدیگر همکاری و نتایج سازنده‌ای دارند.

وی مزایای منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان را مورد اشاره قرار داد و افزود: منطقه مذکور با محوریت کشاورزی و صنایع شکل گرفته است و می‌بایست در رونق گردشگری نیز موثر باشد از طرفی هر سرمایه‌گذاری و برنامه اجرایی باید منطبق با آمایش سرزمینی با محوریت سبز-آبی و در راستای برنامه‌های توسعه‌ای گیلان باشد.

در این جلسه درخواست یک گروه سرمایه‌گذاری با موضوع تصدی سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان و چگونگی مراحل واگذاری اراضی ملی محدوده و همچنین طرح بهره‌مندی کارکنان وظیفه از منابع تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ توسط مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ارائه شد.

طرح مدیریت پایدار اراضی شالیزاری یکی دیگر از طرح‌هایی است که در جلسه امروز توسط رئیس بسیج جامعه کشاورزی گیلان ارائه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + یک =