تداوم پیک چهارم کرونا در گیلان؛ شمار بیماران بدحال رو به افزایش است

0 30

با گذشت دو ماه از آغاز پیک چهارم کرونا استان گیلان همچنان با موج چهارم کرونا درگیر بوده و شمار بیماران بدحال کرونایی رو به افزایش است.

عصر کاسپین/ ویروس کووید ۱۹ همچنان در استان گیلان فعال است و با گذشت چندین ماه از آغاز پیک چهارم، گیلان همچنان با موج چهارم کرونا مواجه است.

اگر چه آمار بستری‌‌شدگان کرونایی و قربانیان کرونا در استان گیلان نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته اما هنوز به حد مطلوب و کنترل کرونا در جامعه دست نیافته است.

عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی و برگزاری دورهمی‌ها به‌ویژه دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در تجمعات از عوامل مهم بالا رفتن آمار بستری‌شدگان کرونایی در گیلان است.

آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های گیلان در هفته‌های گذشته روند ثابتی داشته اما تعداد بیماران بدحال که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند همچنان بالا است.

یکی از عوامل وخیم شدن حال بیماران کرونایی مراجعه آن‌ها به مراکز درمانی پس از گذشت چند روز از آغاز علائم بیماری است و به همین دلیل مسئولان کادر بهداشت همواره افراد را از خود درمانی در برابر کرونا منع می‌کنند.

طبق اظهارات معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۴۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۹۲ نفر از آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

همچنین ۹۵ بیمار کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان به سر می‌برند که ۱۲ نفر از آن‌ها امروز به icu منتقل شده‌اند.

استان گیلان در وضعیت کرونایی بسیار شکننده و ناپایداری به سر می‌برد و درخواست کادر بهداشت و درمان گیلان از مردم و اصناف همواره پرهیز از هرگونه دورهمی برای نابودی و قطع زنجیره کرونا در گیلان است.

فاز دوم واکسیناسیون کرونا در استان گیلان در حال اجرا است و هم اکنون بیش از ۳۰ هزار سالمند بالای ۸۰ سال استان گیلان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

طبق آخرین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی و ۷ شهرستان در وضعیت زرد به سر می‌برند.

شهرستان‌های آستارا، تالش، بندر انزلی، فومن، لنگرود، املش و سیاهکل شهرهای در وضعیت زرد کرونایی بوده و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + یازده =