تغییر رنگ‌بندی کرونایی در گیلان؛ همچنان ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی است

0 44

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون ۷ شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

عصر کاسپین/ پیک چهارم کرونا با گذشت بیش از دو ماه همچنان در استان گیلان ادامه دارد و رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های این استان را دستخوش تغییر می‌سازد.

براساس آخرین تغییر در رنگ‌بندی شهرهای استان گیلان در حال حاضر ۷ شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد کرونایی و ۱۰ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برد.

شهرستان‌های آستارا، تالش، بندر انزلی، فومن، لنگرود، املش و سیاهکل شهرستان‌های در وضعیت زرد کرونایی استان گیلان هستند که روز گذشته به این وضعیت تغییر وضعیت دادند.

با وجود کاهش آمار بستری‌شدگان کرونایی در گیلان و زرد شدن ۷ شهرستان استان گیلان اما همچنان ۱۰ شهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد و این موضوع نیاز به همراهی هم‌استانیان جهت کنترل زنجیره کرونا است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۴۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۹۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

از ۴۲۴ بیمار کرونایی ۹۳ بیمار به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند که ۱۰ نفر از آن‌ها امروز به بخش ICU منتقل شده‌اند.

استان گیلان هم اکنون در وضعیت بسیار شکننده و ناپایدار کرونایی قرار دارد و کوچک‌ترین سهل‌انگاری و عادی‌انگاری می‌تواند وضعیت شهرها را مجدداً به نارنجی و قرمز بازگردانده و آمار بستری‌شدگان را به سیر صعودی سوق دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =