سند تالاب انزلی به نام منابع طبیعی باز می‌گردد

0 37

بهمن ماه سال گذشته بود که مهر پرده از یک واگذاری غیرقانونی در عرصه‌های طبیعی کشور برداشت. به نام زدن تالاب انزلی که از جمله تالاب‌های بین المللی ایران است، آن‌هم به نام وزارتخانه بهره بردار نیرو به بهانه حدنگاری، که با واکنش فعالان و مسئولان این عرصه مواجه شد.

عصر کاسپین/ مسعود باقرزاده کریمی مدیر سابق دفتر تالاب‌های سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه وزارت نیرو از نظر قانونی تنها وظیفه تعیین محدوده تالاب‌ها را برعهده دارد درخواست سند مالکیت را از سوی این دستگاه خلاف قانون خواند.

بعد از گذشت ۱۵ روز از انتشار خبر مهر در خصوص واگذاری سند تالاب انزلی امروز، انتقال این سند از سوی مسئولان وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای گیلان پذیرفته شد.

این مساله در چهارمین جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور نیز مطرح شد، و معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد تا اختلافات موجود در این خصوص از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفته و با نظر کارشناسی این معاونت تصمیمات لازم اتخاذ شود.

امروز عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در مورد تلاش وزارت نیرو برای اخذ سند تالاب‌ها ازجمله تالاب انزلی گفت: هر وزارتخانه‌ای حتی سازمان حفاظت محیط زیست اگر سند به نامش شود می‌تواند زمین را بفروشد اما سازمان جنگل‌ها این حق را ندارد بنابراین سند تالاب‌ها باید به نام منابع طبیعی باشد نه هیچ وزارتخانه دیگری.

وی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی پیگیر بازگرداندن سند تالاب‌ها به نام خود است، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه به اشتباه رخ داده پی برده است.

کلانتری با تاکید بر اینکه سند تالاب انزلی به نام منابع طبیعی باز می‌گردد، گفت: موضوع انتقال سند تالاب‌ها به نام وزارت نیرو منتفی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =