طرح‌های نرم‌افزاری حوزه ارتباطات در گیلان تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

0 10

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: پروژه‌های نرم‌افزاری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از بررسی و برطرف شدن مشکل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کند.

عصر کاسپین/ فرزاد توکلی درباره حمایت از طرح‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: طرح‌ها و پروژه‌های نرم‌افزاری ارائه شده در حوزه ارتباطات را می‌توان یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های توسعه فاوا در هر استان نام برد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان افزود: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به نیابت از وزارت ارتباطات با فراخوان دوره‌ای از طرح‌های مذکور، موارد ارسال شده را در کمیته‌ای بررسی و پس از رفع مشکل، برای دریافت تسهیلات کم بهره از محل وام وجوه اداره شده در اختیار وزارت معرفی می‌کند.

وی گفت: از جمله حمایت‌های دیگر وزارت ارتباطات از این طرح‌ها می‌توان به سامانه‌ جامع توان‌آفرین به آدرس اینترنتی https:// tavanafarin.ito.gov.ir سامانه‌ای جامع در جهت اعطای تسهیلات کم‌بهره برای حمایت حداکثری از شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اکوسیستم نوآوری کشور نام برد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان عنوان داشت: در این سامانه به طرح‌هایی همچون ارائه خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات، طرح‌های ملی، سرمایه در گردش و حمایت از شرکت‌ها و اپلیکیشن‌های فعال در حوزه آموزش دیجیتالی تسهیلات کم بهره ارائه می‌شود.

توکلی ابراز داشت: از دیگر طرح‌هایی که مشمول دریافت تسهیلات هستند می‌توان به حمایت از کسب و کارها و شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از ایجاد و توسعه صندوق‌های جسورانه سازمانی حوزه فاوا و حمایت از ایجاد و توسعه شتاب دهنده‌های تخصصی و سازمانی فاوا اشاره داشت.

وی حمایت از برگزیدگان رویدادهای نوآوری حوزه فاوا را از دیگر طرح‌های سامانه جامع مذکور دانست و ابراز داشت: حمایت از توسعه فعالیت‌های واحدهای صنفی حوزه فاوا و حمایت از عرضه‌کنندگان محصول در پلتفرم‌های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات نیز از تسهیلات حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

توکلی با اشاره حمایت از توسعه پلتفرم‌های ارائه خدمات بر بستر فناوری اطلاعات عنوان داشت: حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپا و غیرنوپای حوزه فاوا، حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپای دارای بازی‌های موبایلی و توسعه اپلیکیشن نیز در دستورکار اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار − 3 =