مجید عزیزی مطرح کرد: مقابله با رانت و فساد اداری با راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری هوشمند در شهرداری

0 44

دبیر حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در گیلان با اشاره به اینکه سامانه نرم‌افزاری هوشمند با هدف شفاف‌سازی، لازمه ای برای جلوگیری از فساد و رانت است، اظهار کرد: می‌‎توان از این سامانه در راستای شفاف‌سازی عملکرد شورای‌شهر و شهرداری برای مقابله با رانت و فساد اداری استفاده کرد.

عصر کاسپین/ مجید عزیزی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سامانه نرم‌افزاری با هدف شفاف سازی، لازمه ای برای جلوگیری از فساد و رانت است، اظهار کرد: امروزه بهره‌گیری از سامانه نرم‌افزاری هوشمند، امری ضروری تلقی می‌شود.

دبیر حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در گیلان با تاکید بر اینکه می‌‎توان از این سامانه در راستای شفاف‌سازی عملکرد شورای‌شهر و شهرداری برای مقابله با رانت و فساد اداری استفاده کرد، گفت: با این سامانه می‌توان تمامی معاملات متوسط و کلان شهرداری، لایحه‌ها، مصوبه‌ها و عملکرد بودجه را بصورت کاملا شفاف به سمع و نظر شهروندان رساند.

وی افزود: می‌توان اطلاعات شهرسازی، اطلاعات مدیران و کارکنان شهرداری و همچنین اطلاعات شرکت‌ها و سازمان‌ها را نیز در این سامانه ثبت کرد تا شهروندان بتوانند از عملکرد مسئولین و دلایل عزل و نصب آنها اطلاع پیدا کنند.

عزیزی با اشاره به اینکه پژوهش‌ها، مطالعات و کتاب‌های شهرداری و اطلاعات روز بازارها و کیوسک‌ها توسط این سامانه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، بیان کرد: گزارشات مالی شهرداری و اسامی دریافت کنندگان امکانات و حتی فهرست دریافت‌کنندگان واکسن کووید ١٩ در این سامانه قرار خواهد گرفت تا از بروز هرگونه تخلف جلوگیری گردد.

دبیر حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در گیلان گفت: استفاده از سامانه هوشمند شفافیت می‌تواند ضمن جلوگیری از فسادهای اقتصادی، باعث افزایش اعتماد مردم به مدیران شهری شود و این سامانه باعث می‌شود تا مدیران سلیقه‌ای رفتار نکنند و برای تصمیم‌گیری‌ها دلایل فنی و منطقی ارائه دهند.

عزیزی با تاکید بر اینکه پیاده‌سازی چنین سامانه‌ای هزینه چندانی در بر ندارد، تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه موجب مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، کاهش هزینه و زمان و مبارزه با اسراف، مشارکت گسترده‌ی عموم مردم در عموم فعالیت‌های شهر و برقراری عدالت و رفع تبعیض‌های ناروا می شود.

وی ریشه‌ی اصلی مفاسد و مشکلاتی که امروزه در کشور وجود دارد را نبود شفافیت دانست و خاطرنشان کرد: این مفاسد و مشکلات ریشه در فقدان زیرساخت‌هایی دارند که شفافیت راه‌کار تحقق آنهاست.

دبیر حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در گیلان با تاکید بر اینکه شفافیت امکان بروز جرم را کاهش و احتمال کشف آن‌را افزایش می‌دهد، افزود: راه‌اندازی این سامانه باعث کاهش ارتکاب جرم در شورا و شهرداری می‌شود.

عزیزی با اشاره به اهمیت موضوع شفاف‌سازی در تمام سطوح مدیریت شهری، گفت: امید است در آینده ای نزدیک این سامانه در شورای شهر و شهرداری رشت راه‌اندازی شده و شهروندان شاهد و ناظر بر تمامی تصمیمات و اقدامات مدیریت شهری باشند و تنها در این‌صورت شهری عاری از فساد و تبعیض خواهیم داشت و به سوی پیشرفت و سلامت نظام اداری گام خواهیم برداشت.

/گیلانستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 16 =