مدیرکل بیمه سلامت گیلان: حذف تدریجی دفترچه های بیمه سلامت در گیلان اجرایی شد

0 20

جمشید محمدی مدیر کل بیمه سلامت گیلان برخی از اقدامات مرتبط با حذف تدریجی کاربرد دفترچه های بیمه سلامت را تشریح کرد.

عصر کاسپین/ وی با اعلام اینکه از اول اردیبهشت کاهش تدریجی کاربرد دفاتر بیمه سلامت را عملیاتی کردیم افزود:طبق قانون بودجه سال جاری مبنی بر ” نسخه نویسی الکترونیک و کاهش کاربرد دفترچه بیمه” و توقف چــاپ نســـخ دفتـــرچه بیمـه، از اول اردیبهشت ماه ارائه خدمت در مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت بصورت الکترونیکی انجام می شود وبیمه شده با ارائه کد ملی بجای دفترچه خدمات خود را دریافت می نماید. محمدی یاد آور شد دفترچه بیمه شده ای که هنوز برگه های آن به پایان نرسیده تا استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیک و ارائه خدمات سلامت در بستر الکترونیک معتبر می باشد.

وی افزود: بیمه شده هنگام مراجعه به پزشک اگر برگه های دفترچه آن به پایان رسیده باشد برای احراز هویت، کد ملی ، همراه داشتن کارت ملی ، برگه مشخصات دفترچه بیمه یا شناسنامه الزامیست.
مدیر کل بیمه سلامت خاطر نشان کرداگر به هر دلیلی پزشک امکان صدور نسخه الکترونیکی را نداشت نسخه کاغذی در سربرگ مطب ، درمانگاه و بیمارستان صادر می گردد ، اما بیمه شدگان عزیز توجه داشته باشند که نام ، نام خانوادگی و کد ملی آنها در نسخه کاغذی درج شده باشد.
مدیر کل بیمه سلامت یاد آور شد سازمان بیمه سلامت در نظر دارد که چاپ دفاتر صندوق روستاییان را نیز از ابتدای خرداد ماه و سایر صندوق‌های بیمه سلامت را از ابتدای تیرماه سال جاری متوقف و روند تجویز بیمار به صورت الکترونیکی انجام گیرد
وی در پایان اظهارداشت بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت جهت اطمیان از اعتبار دفاتر خود می توانند با کد دستوری #۱۶۶۶* اعتبار دفترچه خود را مشاهده کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =