معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: حدود ۹۰ هزار شهروند گیلانی بالای ۷۰ سال واکسینه می شوند

0 48

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال، گفت: استان گیلان حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار سالمند بالای ۷۰ سال دارد

عصر کاسپین/ آبتین حیدرزاده با اشاره به آغاز واکسیناسیون شهروندان بالای ۷۰ سال در روستاها و ۷۵ سال در شهرها در سراسر کشور و استان گیلان، اظهار کرد: در مجموع استان گیلان حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار سالمند در این رده سنی دارد.

وی با بیان اینکه با این افراد برای دریافت واکسن تماس گرفته شده و زمان و مکان تزریق به آنها اعلام می‌شود، افزود: با توجه به وجود پرونده الکترونیک برای بیشتر شهروندان، مراکز بهداشت با استفاده از اطلاعات این پرونده‌ها این افراد را شناسایی و با آنها تماس می‌گیرند.

حیدرزاده ادامه داد: افراد بالای ۷۰ سال که تاکنون با آنها تماس گرفته نشده می‌توانند به سایت سلامت به نشانی الکترونیکی salamat.gov.ir مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به آخرین آمارهای کرونا در استان اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر ۴۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۲ بیمار طی شبانه روز گذشته بستری شده‌اند، افزود: ۱۰۴ بیمار نیز شرایط بدی داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه روند نزولی کرونا در استان نشان دهنده پایان کار نیست بلکه وضعیت گیلان شکننده است، گفت: تنها راه مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک، رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و دوری از هرگونه تجمع و دورهمی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =