میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان به زیر ۶۰درصد رسید

0 40

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان گیلان از اسفندماه سال گذشته روند کاهشی را در پیش گرفت و در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم استان گیلان زیر ۶۰ درصد است.

عصر کاسپین/ در حال حاضر ۱۶ شهرستان از ۱۷ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و تنها شهرستان رضوانشهر در وضعیت نارنجی کرونایی به‌سر می‌برد.

در هفته‌های اخیر تغییر محسوسی در رنگ‌بندی شهرستان‌ها از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده و تنها برخی از شهرستان‌ها در وضعیت پرخطر کرونایی به لحاظ افزایش تعداد بستری‌شدگان قرار گرفته‌اند.

به گفته مسئولان علوم پزشکی گیلان؛ میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان از اسفندماه سال گذشته روند کاهشی را در پیش گرفت و در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم استان گیلان زیر ۶۰ درصد است.

طبق اعلام وزارت بهداشت مدیریت بیماری کرونا و کنترل همه‌گیری آن در سطح کشور نیازمند افزایش میزان رعایت پرتکل‌های بهداشتی و رساندن درصد رعایت دستورالعمل‌ها به ۹۰ درصد است.

از عوامل بحرانی شدن و وخیم شدن وضعیت کرونایی گیلان می‌توان به عادی‌نگاری و سهل‌انگاری مردم استان در پی کاهش آمار بستری‌شدگان در اسفندماه سال گذشته اشاره داشت.

شایان ذکر است که آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان اسفند ماه سال گذشته به حدود ۲۰۰ نفر رسیده بود که در حال حاضر تنها تعداد بستری‌شدگان در ۲۴ ساعت گاه به ۲۰۰ نفر و حتی بیشتر نیز می‌رسد.

شدت همه‌گیری بیماری کرونا در موج چهارم نسبت به موج‌های قبلی در استان گیلان افزایش یافته و علت آن نیز شیوع ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی در موج چهارم بود که به دنبال مسافرت‌های نوروزی عید امسال در گیلان فراگیر شد.

طبق بررسی‌ها و مشاهدات اکثر بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان از افراد یک خانواده هستند که در روزهای پیش از بستری شدن در بیمارستان همگی در یک دورهمی کوچک و خانوادگی حضور داشته‌اند.

به‌همین جهت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسئولان کادر بهداشت و درمان همواره به هم‌استانیان درباره عدم حضور در تجمعات و حتی دورهمی‌های کوچک چند نفری خانوادگی هشدار می‌دهند.

افزون بر شیوع کرونا در سالمندان و ایجاد عوارض خطرناک و شدید در افراد با سن بالا بسیاری از بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های گیلان در سنین پایین و جوانان هستند که در پی عدم رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی و نزدن ماسک این وضع دچار شده‌اند‌

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۹۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۱۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و ۱۱۰ نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در ICU بستری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − یازده =