میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان ۱۰ درصد کاهش یافت

0 40

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کاهش ۱۰ درصدی میزان رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی در استان خبر داد و گفت: متوسط رعایت پروتکل‌ها بین مردم گیلان به ۶۵ درصد رسیده است.

عصر کاسپین/ آبتین حیدرزاده امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به‌‌میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان اظهار داشت: رصد و پایش‌های ما از اصناف و اماکن نشان داده که رعایت پروتکل‌ها در بین مردم چیزی حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر متوسط رعایت دستور‌العمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم گیلان به ۶۵ درصد رسیده است خاطرنشان کرد: این در حالی است که متوسط رعایت پروتکل‌ها قبلا به ۷۵ درصد رسیده بود.

حیدرزاده بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم را عامل اصلی کاهش این آمار دانست و افزود: البته رعایت در اصناف، اماکن و مسئولین این اماکن ۷۶ درصد است اما این آمار هنوز به‌حد مطلوب نرسیده است باید این عدد به بالای ۹۰ درصد برسد تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.

وی با ابراز نگرانی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی، سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ ابراز داشت: با توجه به اینکه این واحدهای صنفی محل تجمع شهروندان هستند می‌توانند به مکان مناسبی برای انتقال و انتشار ویروس کرونا تبدیل شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ بیمار بستری جدید داشتیم که نزدیک به دو برابر آنان، بیماران سرپایی بودند خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۰۰ نفر آنها وضعیت وخیمی دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =