نمکی خبر داد؛ مشاهده سه مورد ویروس آفریقایی در کشور/ صدای ویروس هندی می آید

0 20

وزیر بهداشت از مشاهده سه مورد ویروس آفریقایی در کشور خبر داد.

عصر کاسپین/ سعید نمکی در نشست خبری امروز گفت: با موج فراگیر ویروس انگلیسی به عنوان موج چهارم در سراسر کشور، همکاران ما با شرایط بسیار ویژه‌ای روبرو شده‌اند و مرگ‌های ناشی از بستری طی روزهای آینده رو به افزایش خواهد بود و چند روز آینده، روزهای سخت‌تری را از نظر مرگ‌های کرونایی خواهیم داشت.

وی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: مراکز ۱۶ ساعته سرپایی را افزایش دادیم، درمان سرپایی بیماران کرونایی و بستری موقت آنها نیز افزایش پیدا کرد و توانستیم بار سرریز بستری‌ها را کم کنیم؛ همین مسئله باعث افزایش مراقبت‌های بیمارستانی شد.

وزیر بهداشت افزود: با گذشت از موج سهمگین چهارم، امیدواریم میزان مرگ و میرها کاهش پیدا کند.

نمکی از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال نیز خبر داد و گفت: واکسیناسیون این افراد از امروز در کشور آغاز شده، پس از آن نیز گروه‌های دیگر را شروع می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان خرداد ماه گروه‌های هدف (پر ریسک) را تمام کنیم.

وی در خصوص تولید واکسیناسیون داخلی اظهار داشت: دیروز فاز ۳ واکسن تولیدی ایران و کوبا را در اصفهان آغاز کردیم، روز قبل از آن نیز فاز ۳ واکسن «برکت» آغاز شده بود و در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در تولید واکسن داخلی رخ می‌دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه لحظه به لحظه مبادی ورودی را رصد می‌کنیم و با توجه به اینکه ورود ویروس‌ها به کشور پاسپورت نمی‌خواهد، گفت: متأسفانه روز گذشته شاهد سه مورد ابتلاء به ویروس آفریقای جنوبی در یکی از استان‌های جنوبی کشور بودیم.

نمکی ادامه داد: همچنین صدای پای ویروس هندی را نیز نزدیک‌تر می‌شنویم و روز گذشته در یکی از شهرستان‌ها مواردی از ابتلاء به کرونا در هندی‌هایی که به ایران آمدند، مشاهده شد که در بررسی مجدد و آزمایش هستیم که ببینیم چه نوع ویروسی است.

وزیر بهداشت با اشاره به زنگ خطر جدی که شنیده می‌شود، گفت: باید فاصله‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.

نمکی گفت: واکسن‌ها بر روی ویروس آفریقای جنوبی اثری ندارد و اگر هم دارد، مختصر است به همین دلیل باید پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنیم تا گرفتار ویروس‌های جدید نشویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + چهار =