۱۰۷ بیمار جدید کرونا در استان گیلان بستری‌ شدند

0 31

موج چهارم کرونا در گیلان در حال پیش‌روی بوده و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ بیمار جدید کرونایی در گیلان بستری شدند.
عصر کاسپین/ استان گیلان همچنان در وضعیت حاد کرونایی قرار داشته و شرایط بسیار شکننده کرونایی را پشت سر می‌گذارد چنانچه کوچکترین بی‌توجهی می‌تواند گیلان را به وضعیت قرمز هفته‌های گذشته بازگرداند.

رنگ‌بندی کرونایی استان گیلان در روزهای اخیر دستخوش تغییر شده و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

تا پیش از این تمام شهرستان‌های استان گیلان به جز رضوانشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت و آمار بستری‌شدگان کرونایی در شهرستان‌ها به حدی بالا بود که زنگ خطر وزارت بهداشت در این شهرستان‌ها را به صدا درآورد.

این شرایط وخیم و حاد کرونایی استان گیلان به‌دنبال سهل‌انگاری و عادی‌انگاری هم‌وطنان و در تعطیلات نوروزی به وقوع پیوست و چنانچه مجدداً این سهل‌انگاری تکرار شود باز هم گیلان به وضعیت حاد گذشته باز می‌گردد.

۹ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی استان گیلان شامل آستارا، بندر انزلی، فومن، صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، املش و رودسر است.

همچنین ۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی استان گیلان شهرستان‌های رشت، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، شفت، تالش، ماسال و خمام است.

در حال حاضر فاز دوم واکسیناسیون کرونا در استان گیلان در حال اجرا است و در این مرحله از واکسیناسیون جانبازان بالای ۵۰ درصد، جانبازان شیمیایی و افراد مسن بالای ۸۰ سال واکسینه می‌شوند.

طبق اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۷۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

همچنین ۱۰۷ بیمار کرونایی جدید در ۲۴ ساعت گذشته به آمار کرونایی گیلان افزوده شده‌اند و ۱۰۰ نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 11 =