۱۰ هزار نفر از سالمندان گیلان در برابر کرونا واکسینه شدند

0 22

فاز دوم واکسیناسیون کرونا در گیلان در حال اجرا بوده و تاکنون ۱۰ هزار نفر از ۵۵ هزار سالمند گیلانی واکسینه شدند.

عصر کاسپین/ پیک چهارم کرونا همچنان در استان گیلان حکم‌فرما بوده و افزوده شدن بیش از ۱۰۰ کرونایی به آمار بستری‌شدگان بیمارستان‌های گیلان در یک روز حاکی از این امر است.

با وجود اینکه آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان در هفته اخیر سیر نزولی داشته اما این تعداد نیز آمار بالایی بوده و می‌طلبد که مردم همراهی بیشتری در جهت کنترل زنجیره کرونا داشته باشند.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان گیلان در حال حاضر ۶۸۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و ۱۲۵ بیمار کرونایی جدید در ۲۴ سال گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

همچنین ۱۳۲ بیمار کرونایی نیز به‌دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها به‌سر می‌برند که ۱۰ تن از این بیماران بدحال امروز به بخش ICU بیمارستان‌های گیلان منتقل شدند.

فاز دوم واکسیناسیون کرونا از چند روز گذشته در استان گیلان آغاز شده و در این مرحله از واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال، جانبازان شیمیایی و جانبازان بالای ۵۰ سال در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

تاکنون تزریق واکسن به ۱۰ هزار سالمند از ۵۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال استان گیلان انجام شده و به گفته مسئولان مربوطه واکسن کافی برای واکسیناسیون این تعداد از سالمندان در استان گیلان وجود دارد.

یکی از مشکلات موجود در روند واکسیناسیون، تجمع بالای افراد در مراکز واکسیناسیون گیلان بوده و به همین جهت کادر بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی پیوسته هشدارهایی را در راستای عدم تجمع در مراکز واکسیناسیون استان گیلان به مردم می‌دهند.

در هفته‌های گذشته رنگ‌بندی کرونایی استان گیلان تغییر محسوسی نداشته و در حال حاضر ۹ شهرستان از ۱۷ شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند.

شهرستان‌های آستارا، بندر انزلی، صومعه‌سرا، فومن، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، املش و رودسر در وضعیت نارنجی و رشت، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، تالش، شفت، ماسال و خمام در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 7 =