تفرجگاه‌های گیلان از چهارشنبه هفته جاری بسته می‌شود

0 12

استاندار گیلان گفت: به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا اعمال محدودیت ترددها و مسدود شدن هم‌زمان تفرجگاه‌های استان از چهارشنبه آغاز می‌شود.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به بهبود شرایط استان از لحاظ کنترل بیماری و کاهش نسبت فوتی‌ها به بستری شدگان اظهار داشت: این تغییر نتیجه انسجام موجود در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان و همکاری مطلوب مردم بود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با افزایش میزان مراقبت‌ها و تشدید نظارت‌ها شاهد بهبودی بیش از پیش شرایط کرونایی خواهیم بود لذا فعالیت مداوم مراکز پذیرش بیماران سرپایی، انجام فرایند تست و ویزیت بیماران مشکوک به کرونا همچنان باید ادامه‌دار باشد.

زارع با اشاره به آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تصریح کرد: در رنگ‌بندی کرونایی ۶ شهرستان استان در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند همچنین میانگین رعایت دستورالعمل‌ها در سطح کشور ۶۷ درصد اعلام شده که در استان گیلان درصد رعایت بیش از میزان اعلام شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: با وجود اینکه شرایط موجود نشان از بهبودی اوضاع به لحاظ مقابله با شیوع بیماری کرونا دارد اما تا رسیدن به سطح مطلوب نباید شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری باشیم و باید مراعات توصیه‌های بهداشتی استمرار داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول باید نظارت دقیق بر روی شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته باشند و با متخلفان به منظور جلوگیری از آمدن موج دیگری از بیماری کرونا مقابله کنند گفت: با توجه به عدم رعایت دستورالعمل‌ها توسط برخی از مراکز، بازرسی مجدد انجام با متخلفان به صورت جدی برخورد می‌شود.

زارع با بیان اینکه ایجاد اطمینان کاذب در جامعه پس از رعایت دستورالعمل‌ها از سوی عده‌ای یک تهدید به شمار می‌آید افزود: اطلاع‌ رسانی‌ها از صداوسیما مرکز استان، کارگروه رسانه، فضای مجازی، فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های فرهنگی در خصوص تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی درست به مردم باید مورد توجه گیرد‌.

وی نزدیک شدن ایام انتخابات را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: سلامت مردم نخستین اولویت متولیان برگزاری انتخابات است و انتظار می‌رود فعالیت‌های مرتبط با انتخابات از سوی نامزدها و هوادارانشان مطابق با پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده توسط وزارت بهداشت کشور و ستاد ملی کرونا باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت امام خمینی(ره) و شهادت امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: با بهره‌گیری از تجارب گذشته در برگزاری مراسمات و با در نظر داشتن شرایط کرونایی، برنامه‌های بزرگداشت این مناسبات و انتشار محتویات مناسب از سوی اصحاب‌رسانه در فضای‌مجازی باید نسبت به سال‌های قبل پر شورتر برگزار شود.

برای جلوگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا محدودیت تردد‌ها از روز چهارشنبه این هفته اعمال خواهد شد و تفرجگاه‌های بیرون شهر و سواحل گیلان نیز هم‌زمان با ممنوعیت محدودیت ترددها مسدود می‌شود همچنین در این جلسه هر یک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا گزارش‌های خود را از اقدامات صورت گرفته‌ ارائه کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + ده =