شرایط و نحوه استفاده بانوان بیمه شده از مرخصی زایمان ۹ ماهه

0 23

بدنبال تصویب و اجرایی شدن مرخصی زایمان زنان بیمه شده از شش به ۹ ماه ، جزئیات بهره‌مندی از این تعهد توسط تامین اجتماعی گیلان تشریح گردید .

عصر کاسپین/ محمد هرمزی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان در این باره اظهار داشت : اگر مادری بخواهد از این مرخصی استفاده و غرامت ایام بارداری دریافت کند لازم است به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی https://eservices.tamin.ir مراجعه کرده و در بخش امور بیمه شدگان/ درخواست مرخصی زایمان، مدارکش را بارگذاری کند.

وی افزود: مدارک لازم شامل گواهی پزشک معالج، تصویر شناسنامه مادر و گواهی ولادت یا شناسنامه فرزند متولد شده است.

محمد هرمزی در ادامه اذعان نمود : برای بیمه شده ای که در حین استفاده از مرخصی شش ماهه بوده و بخواهد تا ۹ ماه در مرخصی بماند نیازی به اخذ مجدد گواهی پزشک و بارگذاری در سامانه خدمات غیرحضوری نیست.

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت : برخی بانوان به علت شرایط کاری تمایل ندارند از مرخصی ۹ ماهه استفاده کنند که اختیار در این باره با آنهاست ولی اگر بانوی بیمه شده‌ای قصد داشته باشد مرخصی شش ماهه‌اش را تا ۹ ماه ادامه دهد باید به شعبه تامین اجتماعی خود مراجعه کرده و در واحد امور بیمه شدگان درخواستی ارائه دهد تا غرامت ایام بارداری‌اش تا ۹ ماه اجرایی شود.

وی همچنین درباره شکل اعتبارسنجی و استحقاق درمان این گروه از بیمه شدگان گفت: غرامت مشمولین تعهد کمک هزینه بارداری معمولاً بصورت علی الحساب پرداخت می شود و استحقاق درمان به صورت اتوماتیک لحاظ می گردد. از این رو اگر استحقاق درمان برای شخصی که در مرخصی زایمان است تایید نگردد احتمالا واحد اجرایی ما هنوز پرداختی انجام نداده است و این فرد می تواند با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی مشکل خود را مطرح کند تا رسیدگی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =