مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی : توسعه مفاهیم تامین اجتماعی در متون درسی بستر ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی است

0 31

دکتر علی جهانی در نشست هماهنگی در خصوص اجرای چهارمین طرح ملی گردشگری دانش‌آموزی، با بیان این مطلب افزود: در شرایط حاکمیت ویروس کرونا و تعطیلی موقت مدارس و محیط های تحصیلی، سازمان تامین اجتماعی با بهره گیری از روش های ارتباطی مجازی و حضوری به دنبال توسعه مفاهیم، مولفه ها، ادبیات و کارکردهای تامین اجتماعی در متون درسی دانش آموزان و دانشجویان است.

عصر کاسپین/ وی با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی کشور بستر ساز توسعه و نهادینه سازی این طرح است، اظهار داشت: باید زیر ساخت توسعه فکری و فرهنگی در کشور شکل بگیرد و اساس تمام حرکت های توسعه ای مبتنی بر بسترهایی است که در نظام دانش آموزی ایجاد می شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: اگر در جامعه مشکل، محدودیت و مانعی هست در حقیقت عملکرد خوبی در تربیت نسل مولد و دانش آموزان نداشته ایم و اگر قرار است رفتار، افکار و نگرش توسعه ای شکل بگیرد تنها از طریق بستر دانش آموزی است.

وی گفت: بین نظام ارتباطی و نظام آموزشی و نظام یادگیری ارتباط وجود دارد و در صورت ارتقای سطح آگاهی جامعه مخاطب از قوانین و خدمات سازمان تامین اجتماعی می توانیم درصد بالایی از رضایت آنان را کسب کرده و همراهی و همگرایی آنان با سازمان را کسب کنیم.

دکتر جهانی با بیان اینکه در حوزه تربیت اجتماعی سازمان دانش آموزی طی سالیان طولانی عملکرد خوبی داشته است، اظهار داشت: در شرایط موجود برای ارتقای سطح آگاهی و بستر سازی توسعه باید چند گانه و چند وجهی عمل کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و عملکرد ما اثربخش باشد.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود به دلیل گسترش ویروس کرونا برای اجرای طرح گردشگری دانش آموزی با توجه به شرایط پیش رو و در صورت امکان در دو سطح ارتباطات حضوری و حوزه مجازی نسبت به اجرای طرح اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی افزود: در طرح ملی گردشگری دانش آموزی هدف اصلی این سازمان تربیت اجتماعی، نقش پذیری و آموزش شهروندی به دانش‌آموزان است.

وی اظهار داشت: طرح ملی گردشگری دانش آموزی سه سال از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها سازمان تامین اجتماعی اجرا شد، این طرح بسیار خوب و منطبق با اسناد بالادستی و بیانیه گام دوم انقلاب است.

در ادامه این نشست، معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه بیشتر آموزش‌های ما غیررسمی است اظهار داشت: بزرگترین سرمایه هر کشوری سرمایه نیروی انسانی است و سهم نیروی انسانی در کشور ما حدود ۳۴ درصد و الباقی سرمایه طبیعی و فیزیکی است.

سید هادی دلبری گفت: از جمعیت ۱۵ میلیون نفر دانش‌آموز امسال ۲ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز عضو تشکل پیشتاز شدند که سعی داریم اجرای طرح ها با اولویت این دانش‌آموزان انجام پذیرد.

وی افزود افزود: ضروری است کارگروه مشترک بین کارشناسان سازمان دانش‌آموزی و سازمان تامین اجتماعی درخصوص بررسی دقیق و تولید محتوای آموزشی هم در شرایط حضوری و هم به صورت غیر حضوری در بستر فضای شبکه شاد تشکیل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =