۹ پایگاه‌ جدید به مراکز واکسیناسیون کرونا در شهرستان رشت اضافه شد

0 37

فرماندار شهرستان رشت با اعلام اینک ۹ پایگاه جدید در شهرستان برای انجام واکسیناسیون کرونا اضافه شد، گفت: اکنون تعداد پایگاه‌های اختصاص یافته برای تزریق واکسن کرونا به ۱۸ مکان رسیده است.

عصر کاسپین/ علی فتح اللهی روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت با بیان اینکه سه پایگاه واکسیناسیون به صورت خودرویی است، اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت ها در حال انجام است و جای هیچ نگرانی نیست.

وی افزود: مکان های تزریق واکسن کرونا باید در مناطق جغرافیایی شهر رشت پراکندگی داشته باشند تا مشکلی برای شهروندان برای تردد و طی مسافت ایجاد نشود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون ۴۴ هزار نفر از گروه های هدف در این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند افزود: روند واکسیناسیون در شهرستان با پیشرفت مناسب در حال انجام است.

فتح اللهی با مهم دانستن نظم بخشی در مکان های تزریق واکسن کرونا برای رفاه حال مراجعه کنندگان و کادر بهداشت و درمان اضافه کرد: از ظرفیت های نیروهای سپاه و نیروی انتظامی باید برای نظم بخشی استفاده شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: توجه و مراعات توصیه های بهداشتی در کاهش آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نقش مهمی دارد لذا همه باید پروتکل ها شامل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها را با حساسیت رعایت کنند.

وی با اشاره به سیر نزولی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان ها در شهرستان رشت خاطر نشان کرد: آمار بیماران بستری در شهرستان رشت در مقایسه با فروردین ماه یک سوم شده و هم اکنون ۲۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

شهرستان رشت طبق آخرین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارد.

شهرستان رشت دارای ۸۸۱ هزار و ۲۱۴ نفر جمعیت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =