استاندار گیلان: صادرات از گیلان با وجود تحریم‌ها ۲۸ درصد رشد داشت

0 15

استاندار گیلان با اشاره به اینکه این استان از مهم‌ترین کریدورهای صادراتی کشور است گفت: ارزش صادراتی گیلان طی ۲ماه آغازین سال جاری با وجود تحریم ها ۲۸ درصد رشد داشت و انتظار می‌رود میزان صادرات هدف‌گذاری شده ۷۲۰ میلیون دلاری امسال تحقق یابد.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع روز دوشنبه در جلسه مشترک شورای گفت و گو و توسعه صادرات افزود: طی سال های گذشته جهش و سیر صعودی در میزان ارزش صادرات از بنادر کاسپین، بندر انزلی و آستارا بوده که با توجه به شرایط تحریمی مناسب بوده است .

وی با تصریح بر این که برای دستیابی به اهداف تعیین شده صادراتی فعالیت گمرک باید شبانه روزی باشد افزود: اکنون در زمینه نیروی انسانی برای قرنطینه محصولات و همچنین زیرساختهای مرتبط همچون پایانه مشکل داریم.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه ۸۵ مورد از صنایع دستی هنرمندان بویژه بانوان ما ثبت ملی شده است ، تصریح کرد: تجار و بازرگانان می توانند شبکه گسترده ای از اتحادیه ها را برای صادرات و فروش آثار این هنرمندان ایجاد کنند .

زارع با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته ای کارشناسی اظهار داشت : حتی می توانیم با توجه به نزدیک بودن استان به کشورهای اوراسیا محصولات کشورهای دیگر را نیز از طریق استان گیلان صادر کنیم .

سال گذشته میزان صادرات از استان گیلان ۶۶۴ میلیون دلار بود که از صادرات هدف‌گذاری شده از استان بیشتر بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 20 =