رنگ کرونایی زرد به ۱۴ شهرستان گیلان رسید

0 29

براساس تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز پنجشنبه سیزدهم خرداد منتشر شده ۱۴ شهرستان استان گیلان وارد رنگ‌بندی کرونایی زرد شدند.

عصر کاسپین/ طبق گزارش نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان های املش، لنگرود، لاهیجان، بندرانزلی، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا، فومن، شفت، رشت ، سیاهکل ، خمام، تالش و آستارا در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق ارزیابی وزارت بهداشت طی یک هفته اخیر ۳ شهرستان رشت ، خمام و بندرانزلی از وضعیت نارنجی کرونایی خارج و به شهرستان های زرد گیلان اضافه شدند و به این ترتیب تعداد شهرستان های زرد استان از ١١ به ۱۴ شهرستان افزایش یافت.

همچنین براساس گزارش نرم افزار ماسک با کاهش شهرستان های نارنجی کرونایی گیلان هم اکنون شهرستان های رودسر ، آستانه اشرفیه و رودبار در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار، ٢٨٣ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری بوده که ۶۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند، طی هفته های اخیر روند ابتلا به کرونا در این استان روند کاهشی دارد.

با آغاز موج چهارم کرونا در این استان از ۲۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت روزانه به طور میانگین بیش از ۴۰۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری می شدند.

۳۱ فروردین ماه امسال در موج چهارم شیوع کرونا به دلیل بی توجهی به توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و دید و بازدیدهای نوروزی، تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان به یک هزار و ۵۰ نفر نیز رسیده بود، ضمن اینکه ۱۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند

همچنین در آن ایام جز شهرستان رضوانشهر که در وضعیت نارنجی کرونا قرار داشت، بقیه شهرستان های استان گیلان قرمز بودند که با رعایت پروتکل های بهداشتی آمار بستری های کرونایی کاهش و شهرستان های قرمز به نارنجی و سپس نارنجی به زرد تغییر رنگ دادند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + نه =